Anbefalte innlegg

Hva kommer det av at det blir mye bomgir på min audi a4 95 1,8 ved bytte til 2 gir ? aldri hadd det problemet før.......må liksom gire mer presist nå å er bare på 2 gir....

 

har skjedd noen ganger jeg skal gire raskt ned til 2 for f.eks forbikjøring at giret ikke har satt seg helt å du får postman pat : eek : ... noen meninger ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skraper det når du girer ned i fra 3. til 2. eller legger du den i 4. gir (bomgirer)

Hvis det skraper kan det være synkringer evt. noe med klutchen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har det samme problemet på min audi, vis man girer litt fort fra 1 til 2 gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har det samme problemet på min audi, vis man girer litt fort fra 1 til 2 gir.

 

Sync.ringer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får man byttet dette selv? eventuelt, hvis verksted skulle gjort det, hvor mye skulle dem hatt for dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva koster det å få bytta sync ringer da ?? har ikke så mye skraping, men har et annet problem, sperra til reversen er defekt .....trenger ikke trykke giret ned for å få bilen i revers, å slik var det ikke før......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en skrapelyd liksom ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg girer fort ned fra tredje til andre kommer en skrapelyd noen ganger ja hvis jeg girer veldig fort, å jeg må gire på nytt fordi det virker som ikke giret setter seg.....den kommer aldri i fjerde gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sånn lyd som om man ikke clutcher.. sånn skrapelyd når tennene møter verandre, så på min må man vente til turtallet har gått ned litt fra fullt utdrag på 1 gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme prob som jeg hadde med min Golf 3 TDK. Sync-ringer som var gåen der. Prøv å dobbeltklutche (om du kan det) for å se om det hjelper. Hvis det hjelper så har du et sync-problem :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

 

har samme problemet. når jeg girer fra 1 til andre og 3 til andre.

Men når motoren er god å varm så slutter det.

 

Hva koster det å bytte sync ringer på verksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har byttet sync ringer før her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil si at girkasser er noe man bør overlate til noen som kan skru og har det rette verktøyet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synkroniseringsringer er de som hjelper girene i kassa til å oppnå samme fart slik at du slipper raping når du girer. Før i tiden hadde man ikke slikt, og måtte da dobbeltclutche ved giring.

 

De blir ofte slitt med tiden og spesielt 2gir siden mange liker å ta kjappe akser der man drar 1giret til 6-7000rpm og girer til 2gir.

 

Man må ut med girkasse, dele den og så bytte ringene. Jeg har aldri gjort det før, og ser ikke på meg selv som særlig mekke-kyndig. Men noe må en jo lære av. ;)

 

Når det gjelder sperren til reversen er det en plast-tapp på girstangen som trolig er knekt av pga heftig bruk av girspak. Ta av skinnet og se nedi om du finner ut åssen den er festet på A4'en. Kjøp så delen som er ødelagt dersom du vil ha sperren tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sånn lyd som om man ikke clutcher.. sånn skrapelyd når tennene møter verandre, så på min må man vente til turtallet har gått ned litt fra fullt utdrag på 1 gir.

 

Prøv å hold girstanga litt mer mot venstre når du girer, da vil jeg tro at du unngår skrapinga. Det kan også være mulig å justere synkroniseringen på giroverføringa slik at du unngår denne skrapinga, men dette bør de som har gjort det før gjøre, hvis ikke kan du risikere at det skraper mellom alle gir.

 

Synk-ringer er visstnok ganske kostbare/tar lang tid å bytte, så spørsmålet er om det lønner seg. På a4'n koster det kanskje litt mer for girkassa enn for coupeen, så da blir det et annet regnestykke. At låsen for å sette bilen i revers er borte skulle vel ikke ha så mye å si? Det viktigste er at det ikke går å sette den fra 5. gir til revers, og det vil jeg ikke tro du klarer :)

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.