#1 Skrevet August 29, 2005 Trenger hjelp Prøver å dele kassa på golf 2 16v'n min 020 Har selvfølgelig løsna alle skruer rundt, tatt av festene til utgående drivaksler, har også tatt av hus til 5 gir, men får ikke "hovedelene" fra hverandre får en sprekk på et par mm men ikke mer tok av det ene drevet til 5 gir og fikk et par mm extra, men ikke mer har ikke noen beskrivelse av deling av kassa annet enn en spreng skisse ifra Haynes og vil ikke ta fra hverandre mer enn nødvendig Må få delt kassa så jeg får rensa inngående aksel og bytta pakning etter olje sprut på clutchen begynner å bli lei av å famle i mørket Er det noen som kan hjelpe meg litt her og gi meg en grei beskrivelse på hvordan jeg skal gå fram for å få det ifra hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2005 Noen må jo kunne hjelpe meg litt her så jeg slipper å kjøpe ny kasse på grunn av en liten lekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2005 Tror du må fjerne hele 5. gearet! Mener å huske at det er en skrue under en av dreva! Men det kan hende jeg er helt på jordet, er et par år siden jeg splitta den gamle gearkassa mi! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2005 Du må fjerne hele 5.girsatsen og løsne låsinga på skifte-akselen og skru den av fra skiftegaffelen til 5.giret.hele røret er skrudd gjennom skiftegaffelen. Ta et mål fra toppen på akselen og ned på gaffelen og juster tilbake til det samme når du setter sammen. Under 5.giret er 4 12-kant skruer som må løsnes. Må også ta ut hele skiftemekanismen som giroverføringen er koblet til. Du må også løsne bolten som holder revers-drevet. Sitter under kassen.Tror det er en torx-skrue.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2005 Du må fjerne hele 5.girsatsen og løsne låsinga på skifte-akselen og skru den av fra skiftegaffelen til 5.giret.hele røret er skrudd gjennom skiftegaffelen. Ta et mål fra toppen på akselen og ned på gaffelen og juster tilbake til det samme når du setter sammen. Under 5.giret er 4 12-kant skruer som må løsnes. Må også ta ut hele skiftemekanismen som giroverføringen er koblet til. Du må også løsne bolten som holder revers-drevet. Sitter under kassen.Tror det er en torx-skrue.... Du skal få lov til å montere LSD for meg, en gang i fremtiden. OK? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2005 Det skal sikkert gå bra.Må jo være verdens dårligste gearkasser Holder på å bytte min fjerde i golfen nå. Vet ikke hvor mange jeg har byttet reversdrev på til andre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 31, 2005 Du må fjerne hele 5.girsatsen og løsne låsinga på skifte-akselen og skru den av fra skiftegaffelen til 5.giret.hele røret er skrudd gjennom skiftegaffelen. Ta et mål fra toppen på akselen og ned på gaffelen og juster tilbake til det samme når du setter sammen. Under 5.giret er 4 12-kant skruer som må løsnes. Må også ta ut hele skiftemekanismen som giroverføringen er koblet til. Du må også løsne bolten som holder revers-drevet. Sitter under kassen.Tror det er en torx-skrue.... Hvor "umulig" er det å få 5 giret tilbake hvor det skal. hvor fine marginer er det i justeringen. går det greit å justere det etter mål med skyvelære? vil helst ikke gjøre dette flere ganger med denne bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2008 Tar opp igjen denne. Finnes det noken DIY - guide på nettet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...