KN filter eller green filter?

Anbefalte innlegg

KN filter eller green filter? andre merker? hva er forskjellen? har tenkt å ha det i min audi 80, er en competition så er en 2liter firer med 140hk...... tenkte da å kjøpe et sånn erstattningsfilter i stedenfor det orginale.... er det egentlig noe effekt å hente ut av noe slikt noe? eller er det bare lyden..... får vel noe bedre lyd uten å gjennomhulle luftfilterboksen med bor????! vil ha litt mere grom lyd :)....

får man sånn "tube/kjegleformet" filter som passer min? bilder? husker ikke helt hva det heter, men det er sikkert noen som skjønner hva jeg mener :D

 

noen som vet om noen plasser som selger slikt billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bruker SØK funksjonen her på forumet, så finner du uendelig mange tråder om spørsmålene du stiller. LYKKE TIL ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort det, men vet ikke om jeg kan bruke noe annet ett sånn orgnialfilter størrelse opplegg, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På din motor kan du det.

 

Jeg anbefaler deg å kjøpe et orginalt papirfilter hos nærmeste Møller. Sørg for å skifte det med JEVNE mellomrom, så har du en ren motor fri for støv og sand, og minst like mye effekt som de som skryter på seg 10-15hk med et KN-filter kjørt 80000km uten rens og en motor full av sand.

 

Jeg snakker av erfaring da jeg kjørte med KN og orginalt på en 80TDi og sjekket slangene etter rusk innimellom. Med KN kom det endel sand inn som la seg i oljefilmen i slangene. Etter det bestemte jeg meg for aldri å kjøre KN igjen. Og så gjorde jeg det på corradoen likevel for å få plystring når jeg girte. Noe så ufattelig teit gjort. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakker av erfaring da jeg kjørte med KN og orginalt på en 80TDi og sjekket slangene etter rusk innimellom. Med KN kom det endel sand inn som la seg i oljefilmen i slangene.

 

Du snakker om et åpent filter her regner jeg med? Burde vel ikke være noe dårligere enn originalt å kjøpe et KN filter for originalboksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KN filter en som regel innoljet med filterolje, som igjen er DØDEN for LMM, skal dere har åpent filter, kan jeg anbefale ramair filter (som selges av f.eks B-4-YOU eller TS-racing) disse er skumgummifilter som ikke trenger filterolje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du snakker om et åpent filter her regner jeg med? Burde vel ikke være noe dårligere enn originalt å kjøpe et KN filter for originalboksen?

 

På 80'n var det et KN-innsatsfilter. Det gamle papirfilteret var jo tett av dritt, derfor gikk bilen endel bedre med det nye filteret. Det er den effektøkningen folk flest tror de får av å bruke "sportsfilter".

 

På corren brukte jeg et konfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du helt sikkert veit satt jeg inn Green filter (innsats) forrige helg i min bil, forskjellen kan vel sies å være svært liten, men det virker som det er litt bedre respons på gassen... Lyden er ikke akkurat blitt no særlig grommere heller... : bh :

Om det går ann å sette på konisk filter er jeg usikker på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du helt sikkert veit satt jeg inn Green filter (innsats) forrige helg i min bil, forskjellen kan vel sies å være svært liten, men det virker som det er litt bedre respons på gassen... Lyden er ikke akkurat blitt no særlig grommere heller... : bh :

Om det går ann å sette på konisk filter er jeg usikker på...

 

hehe... hørte detta... skuffende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.