Anbefalte innlegg

Smal sak å bytte pærer i klima`n på en C4? Temperatur displayet sluttet å lyse i helga og irriterer meg grønn.. Pærene i bryteren til bakrutevarme, samt justering av lysene er også røket så må vel ta en loddekveld regner jeg med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smal sak å bytte pærer i klima`n på en C4? Temperatur displayet sluttet å lyse i helga og irriterer meg grønn.. Pærene i bryteren til bakrutevarme, samt justering av lysene er også røket så må vel ta en loddekveld regner jeg med.

Om jeg ikke husker helt feil er det bare vanlige instrumentpærer bak i klimaen.. Sånne 12v 1,2w eller noe.. Stikker inn og vrir en halv runde... Ser det når du tar ut klima-enheten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værre nei!? Er jo bare å skru ut da jo :D Takke seg til at det skulle være enkelt for engang skyld....

BANK I BORDET!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værre nei!? Er jo bare å skru ut da jo :D Takke seg til at det skulle være enkelt for engang skyld....

BANK I BORDET!! :)

Om du har den "gamle" modellen som jeg har.. Kom "ny" type i 97 eller noe med litt annet lys og knapper bare.. Men tror du skal ha den typen det bare er å skifte pærer.. Finner det fort ut.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter fire pærer i C4'en. Forskjellige styrker på pærene i selve displayet og knappene. Mener det er to på 1.2 og to på 2.0. Det ser du uansett når du får ut selve enheten. Bare å trekke den ut, og koble ut tre(?) kontakter, og skru ut pærene med ett flatthjern feks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Skal se på det til helga da... Noe drit med lys som ikke funker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Skal se på det til helga da... Noe drit med lys som ikke funker...

Absolutt.. Ser så billig ut :P

Var ut med min sensest i går (igjen), pga kontaktproblemer..

Grei skuring, er nesten mere jobb å få plukka ned midtkonsoll-delene rundt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke rukket å kikke på det enda, men må si jeg ikke akkurat ser frem til å demontere alt rundt nei.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke rukket å kikke på det enda, men må si jeg ikke akkurat ser frem til å demontere alt rundt nei.. :)

Det er faktisk en lek, plata som sitter rundt klimaenheten sitter med et klips e.l. på hver side. Denne er bare å dra forsiktig rett ut. Så kommer du til to skruer som fester klimaenheten, skru ut disse og dra klimaenheten ut. Ikke stort som trenger å demonteres, heldigvis, og til en forandring... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette selv på min her om dagen, og det gikk lekende lett, fikk ikke tak i 1,2 watt så det ble 2watt på knappene også, men jeg syntes det ble fint jeg. Vurderer å bytte alle pærene til 2 watt og heller dimme de ned hvis det blir for sterkt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at fargesjablongen ( plasten inni bryteren ) kan smelte ved bruk av 2W pære.. Vet at det har skjedd i broderns coupe og på den ene av mine brytere.. Når disse smelter så får du etterhvert gjennomskinn av hvitt lys og det er ikke så pent at det gjør noe.. Sier ikke at det smelter helt sikkert, men greit å være oppmerksom på det ;)

Lars Olav : Takk for beskrivelsen, hørtes jo slettes ikke vanskelig ut, nesten så jeg "gleder" meg til å holde på til en forandring :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke det opp, men da er det jo ikke værre enn å tusje litt rødt på den sjablongen igjen da, syntes det er greit med litt bedre lys for askebegret og sånn syntes jeg er litt dårlig opplyst orginalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.