Anbefalte innlegg

har kjøpt en 200 tq 10v 87mod. og tenkte i første omgang å ha motoren over i 100ern. er det noen som har gjort dette før og har noe tips å komme med så er det bare å rope ut.

 

det er jo mekanisk insprut og femmer i begge så det er jo forsåvit greit, men tenker på hvordan det er å få skilt ut ledningene til hjernen. er det den som ligger under baksetet, så det lå en boks der :confused: .?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boks under baksetet er typisk ABS enheten på typ44. Det er ikke noe problem sånn fysisk å få en femmer oppi et motorrom der det har stått en femmer fra før. Men for orden skyld bør du få med alt som har med bensinfordeling fra den andre motoren, og selvsagt også ledningsnett og styreenheter. Det er sikkert litt arbeid å pille ut alt som hører til, men det er den ene sikre måten å få alt til å fungere på til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som vet hvor hjernen ligger da? er det flere bokser som hører til motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min sitter den bak et deksel nede på passasjersiden. ut mot døra. desklet sitter i en skrue.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er i bilen nå, og hvordan stand er det i?

 

Hvis det sitter en MC motor der og den er i god stand, så er det vel enklere og mer effektivt og fjærne katten og kjøre opp turbotrykket...

 

Da tror jeg du får mer hester enn av og montere KG motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil;)

Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt motoren i 200`n og brukt deler fra 100`n din til å få rattet over på rett side. Den ene bilen er tross alt en orginal 200 som er veldig velholdt og å slakte den for å bygge motoren inn i en halvsliten 100 blir ihvertfall i mine øyne å gå litt feil vei. Mener ikke å si noe dritt om bilen din, siden jeg aldri har sett den men 200`n har jeg sett og den er det ikke mye å kikke på, rent bortsett fra at du sliter litt i parkeringshus, bomringer osv : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil;)

Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt motoren i 200`n og brukt deler fra 100`n din til å få rattet over på rett side. Den ene bilen er tross alt en orginal 200 som er veldig velholdt og å slakte den for å bygge motoren inn i en halvsliten 100 blir ihvertfall i mine øyne å gå litt feil vei. Mener ikke å si noe dritt om bilen din, siden jeg aldri har sett den men 200`n har jeg sett og den er det ikke mye å kikke på, rent bortsett fra at du sliter litt i parkeringshus, bomringer osv : haha :

"rattet på rett side"? når jeg bruker 300zx1 min (RHD),og jeg kommer i bommen er det bare å gi full gass og brekk-sleng : rock : da kommer man på rett siden :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil;)

Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt motoren i 200`n og brukt deler fra 100`n din til å få rattet over på rett side. Den ene bilen er tross alt en orginal 200 som er veldig velholdt og å slakte den for å bygge motoren inn i en halvsliten 100 blir ihvertfall i mine øyne å gå litt feil vei. Mener ikke å si noe dritt om bilen din, siden jeg aldri har sett den men 200`n har jeg sett og den er det ikke mye å kikke på, rent bortsett fra at du sliter litt i parkeringshus, bomringer osv : haha :

 

er egentlig helt enig med deg i det, men det er ganske mye jobb med å få flyttet rattet, å jeg får nok ikke tid til det før vintern. er også avhengig av å bruke bilen, så det blir nok motorn i 100ern i første omgang, men resten av bilen blir jo stående en stund enda så får jeg finne ut av hva jeg skal gjøre.

 

Å det er en 136hk i bilen så det kan bli vanskelig å skru opp trykket på den.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.