Skifte instrument-skiver..?

Anbefalte innlegg

Vet liknende spørsmål har vært stilt tidligere, men klarte ikke finne svar på om det jeg tenker på lar seg gjøre.. Har en 86 golf 2 som jeg vil skifte instrumentskiver på. Speedometeret mitt i dag går kun til 200, men vil ha skivene som går til 260..Går det an og få det nye speedometeret til å vise riktig eller går det rett og slett ikke?? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet liknende spørsmål har vært stilt tidligere, men klarte ikke finne svar på om det jeg tenker på lar seg gjøre.. Har en 86 golf 2 som jeg vil skifte instrumentskiver på. Speedometeret mitt i dag går kun til 200, men vil ha skivene som går til 260..Går det an og få det nye speedometeret til å vise riktig eller går det rett og slett ikke?? :confused:

nei... da må du ha et speedometer fra en 16v/rallye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller du bare rett og slett tar utgangspunkt i en skive som går til 220 og "fortsetter" denne videre til 260 ved litt modifisering av printen din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller du bare rett og slett tar utgangspunkt i en skive som går til 220 og "fortsetter" denne videre til 260 ved litt modifisering av printen din

Thanx ;) tror jeg satser på dette heller : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og da vil du få feilvising på speedometer... du må ta utangspunktet i den skiva du allerede har (200) ...

220 og 200 skivene er ikke like... i den forstand at 220 stopper der 200 stopper på din... dermed vil du få feilvising på alle verdier

rett meg om jeg tar feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og da vil du få feilvising på speedometer... du må ta utangspunktet i den skiva du allerede har (200) ...

220 og 200 skivene er ikke like... i den forstand at 220 stopper der 200 stopper på din... dermed vil du få feilvising på alle verdier

rett meg om jeg tar feil

Får nok feilvisning da ja, MEN det blir jo da bare i hastigheter OVER 200 i så fall....

Skal preppe den Golfen en del vel før den går over 200....eller?? Og over 200 er man vel forhåpentligvis ikke hver dag...(håper jeg..!!) :rolleye:

Dan: Ser nå at du skrev: "Ta utg.pkt i den skiva du har", så da er jeg enig...Var litt rask.. :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste feil her..

Trodde den skiva di gikk til 220 i utgangspunktet..

ta utgangspunkt i orginal-skiva og forleng denne så langt du føler for

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nok feilvisning da ja, MEN det blir jo da bare i hastigheter OVER 200 i så fall....

Skal preppe den Golfen en del vel før den går over 200....eller?? Og over 200 er man vel forhåpentligvis ikke hver dag...(håper jeg..!!) :rolleye:

Dan: Ser nå at du skrev: "Ta utg.pkt i den skiva du har", så da er jeg enig...Var litt rask.. :)

Mvh

Hvis du bare bytter skiva, så vil jo alle tallene forskyve seg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt riktig, var det jeg mente og! men går fint ann å skaffe anna speedometer. der er jo uansett utvekslinga riktig, og du vil få riktig avlesning

200 / 220 / 260 stopper alle på samme sted. så å bare bytte ut skivene gir feilvisning jah!

Mvh

Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.