Lite tips anngående LED's

Anbefalte innlegg

Kanskje folk er klar over det, men uansett.

 

Var på Biltema idag og så at de hadde blåe leds med motstand (til 12V) og skikkelig feste til 9,90kr. Kjøpte jo selfølgelig ett par for å teste og de lyste ganske bra også.

Ingen upris vil jeg si. Mulig jeg gidder å bygge om til blått interiørlys nå:)

 

kvaliteten er jo sikker god også. Led's er jo stor sett led's:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte dioder på Clas Olson, de varte ikke lenge i det hele tatt. Det var visst pga dårlig kvalitet, Ble anbefalt Eltek. Veldig kjipt at de går hele tida, for jeg må operere frontlykta for å bytte de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg gikk Service Elektronikk (VK2) så brukte vi alltid LEDs med 600 års levetid.. Var visstnok garanti på dem også. Ikke aner jeg hvordan dem har kommet fram til den varigheten.. Er jo ikke noen som har testa liksom ;) Men poenget er at dem vi brukte aldri sluttet å virke.. Husker ikke merke, eller leverandør. Men kan ringe lærern min og sjekke opp. Om noen er interessert.

 

Koster vel fort 90,- for EN stk blå tror jeg.. Men dem varer som sagt da. Kan jo lønne seg. Andre farger er billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at 12 V LED er for 12V og ikke 13,8 V og mer som ofte er i biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen mulighet er å kjøpe dioder og motstand i løs vekt hos elfa. Koster ikke mange kroner pr stk hvis en bestiller litt flere og gidder å lodde litt selv.

 

http://www.elfa.se/no

(Velg optokomponenter - lysdioder)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.