#1 Skrevet August 31, 2005 Har nå skrudd å kødda i 5-6timer for å løsne og ta bort catalysatoren på min A4 1.8T da jeg skal bytte ut catten med cat.ersattnings rør. Fikk løsna mutterene på turboen spm catten sitter + delt anlegget ca midt under bilen.Har prøvd å ta catten både opp og ned men går f... ikke.. Kommer ikke til så jeg får delt røret som går bakover i fra catten heller. Noen som har noen innspill? Er det best å la bilen stå på bukker,jeg har kjørt den opp på "ramper"? Blir snart gal! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2005 jeg måtte kappe min i to for og få den ut.det sitter noen skruer der det er trangest men de var helt umulig og komme til med det verktøyet jeg hadd(liten skralle) mvh magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2005 Skru av turboen og grenrøret. Dette tar ikke lang tid. Da skal du klare å få dratt catten opp i motorrommet, og få den vekk. Lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2005 Har nå skrudd å kødda i 5-6timer for å løsne og ta bort catalysatoren på min A4 1.8T da jeg skal bytte ut catten med cat.ersattnings rør.Fikk løsna mutterene på turboen spm catten sitter + delt anlegget ca midt under bilen.Har prøvd å ta catten både opp og ned men går f... ikke.. Kommer ikke til så jeg får delt røret som går bakover i fra catten heller. Noen som har noen innspill? Er det best å la bilen stå på bukker,jeg har kjørt den opp på "ramper"? Blir snart gal! Hehe...jeg er akkurat ferdig med å ta ut katalysatoren, dunke ut innmaten og sette den på igjen, tok ca. 4 timer Det jeg gjorde først var å løsne de tre skruene som fester katalysatoren til turboen. Deretter løsna jeg festet som holder eksosanlegget som ligger etter downpipen. Da har du litt slingringsmonn til å skru. Deretter skrudde jeg de tre skruene i andre enden av katalysatoren og dro den opp ut av motorrommet. De tre siste skruene er vanskelig å komme til men med litt forlengere, ledd og fastnøkler i diverse former så gikk det greit. Jeg hadde mine på bukker, er greit å montere av høyre forhjul så får du skrudd vekk noen av skruene derfra. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 31, 2005 Hehe...jeg er akkurat ferdig med å ta ut katalysatoren, dunke ut innmaten og sette den på igjen, tok ca. 4 timer Det jeg gjorde først var å løsne de tre skruene som fester katalysatoren til turboen. Deretter løsna jeg festet som holder eksosanlegget som ligger etter downpipen. Da har du litt slingringsmonn til å skru. Deretter skrudde jeg de tre skruene i andre enden av katalysatoren og dro den opp ut av motorrommet. De tre siste skruene er vanskelig å komme til men med litt forlengere, ledd og fastnøkler i diverse former så gikk det greit. Jeg hadde mine på bukker, er greit å montere av høyre forhjul så får du skrudd vekk noen av skruene derfra. Lykke til Hmm,ok. Skal teste litt i morgen Takk for supergode tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...