Fjerne catten på A4 1.8T?

Anbefalte innlegg

Har nå skrudd å kødda i 5-6timer for å løsne og ta bort catalysatoren på min A4 1.8T da jeg skal bytte ut catten med cat.ersattnings rør.

Fikk løsna mutterene på turboen spm catten sitter + delt anlegget ca midt under bilen.Har prøvd å ta catten både opp og ned men går f... ikke.. : bh :

Kommer ikke til så jeg får delt røret som går bakover i fra catten heller.

 

Noen som har noen innspill?

Er det best å la bilen stå på bukker,jeg har kjørt den opp på "ramper"? : klø :

 

Blir snart gal! : bh :: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte kappe min i to for og få den ut.det sitter noen skruer der det er trangest men de var helt umulig og komme til med det verktøyet jeg hadd(liten skralle) mvh magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av turboen og grenrøret. Dette tar

ikke lang tid.

Da skal du klare å få dratt catten opp i motorrommet,

og få den vekk.

 

Lykke til ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skrudd å kødda i 5-6timer for å løsne og ta bort catalysatoren på min A4 1.8T da jeg skal bytte ut catten med cat.ersattnings rør.

Fikk løsna mutterene på turboen spm catten sitter + delt anlegget ca midt under bilen.Har prøvd å ta catten både opp og ned men går f... ikke.. : bh :

Kommer ikke til så jeg får delt røret som går bakover i fra catten heller.

 

Noen som har noen innspill?

Er det best å la bilen stå på bukker,jeg har kjørt den opp på "ramper"? : klø :

 

Blir snart gal! : bh :: gråter :

 

Hehe...jeg er akkurat ferdig med å ta ut katalysatoren, dunke ut innmaten og sette den på igjen, tok ca. 4 timer :nana:

 

Det jeg gjorde først var å løsne de tre skruene som fester katalysatoren til turboen. Deretter løsna jeg festet som holder eksosanlegget som ligger etter downpipen. Da har du litt slingringsmonn til å skru. Deretter skrudde jeg de tre skruene i andre enden av katalysatoren og dro den opp ut av motorrommet. De tre siste skruene er vanskelig å komme til men med litt forlengere, ledd og fastnøkler i diverse former så gikk det greit. Jeg hadde mine på bukker, er greit å montere av høyre forhjul så får du skrudd vekk noen av skruene derfra. Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...jeg er akkurat ferdig med å ta ut katalysatoren, dunke ut innmaten og sette den på igjen, tok ca. 4 timer :nana:

 

Det jeg gjorde først var å løsne de tre skruene som fester katalysatoren til turboen. Deretter løsna jeg festet som holder eksosanlegget som ligger etter downpipen. Da har du litt slingringsmonn til å skru. Deretter skrudde jeg de tre skruene i andre enden av katalysatoren og dro den opp ut av motorrommet. De tre siste skruene er vanskelig å komme til men med litt forlengere, ledd og fastnøkler i diverse former så gikk det greit. Jeg hadde mine på bukker, er greit å montere av høyre forhjul så får du skrudd vekk noen av skruene derfra. Lykke til :)

 

 

Hmm,ok.

Skal teste litt i morgen ;)

Takk for supergode tips! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.