Drivaksler hvilken er høyre og venstre

Anbefalte innlegg

Plukka fram noen gamle deler, men ble usikker da jeg skulle montere. Det er snakk om Audi FWD drivaksler. Den ene ser ut til å være litt lenger enn den andre. Hvilken side skal de på? Nesten flaut å spørre. Håper noen kommer med hurtig svar.

Mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lange (og tykke) skal på høyre side mens den korte (og tynne) skal på venstresiden, altså førersiden.

Har vært det på de fwd-bilene jeg har hatt fordi girkassen har stått til venstre i motorrommet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukka fram noen gamle deler, men ble usikker da jeg skulle montere. Det er snakk om Audi FWD drivaksler. Den ene ser ut til å være litt lenger enn den andre. Hvilken side skal de på? Nesten flaut å spørre. Håper noen kommer med hurtig svar.

Mvh

Vegard

Stemmer nok ikke at Audi Quattro har forskjellig lengde på drivakslingene. De er like lange på biler med manuell kasse i hvertfall. Kassa sitter jo i senter på Quattro'n. På Golf ol. er det forskjellig lengde på høyre og venstre side! Kort på venstre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok ikke at Audi Quattro har forskjellig lengde på drivakslingene.

Men nå kjører jo han FWD og skal montere FWD drivaksler, så da burde jo alt være klart. Har du eller jeg misforstått spm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå kjører jo han FWD og skal montere FWD drivaksler, så da burde jo alt være klart. Har du eller jeg misforstått spm?

Missforstod nok litt, men det er ingen forskjell på 2 eller 4 hjulsdrift når det gjelder Audi... Kassa sitter fortsatt på samme sted. Motor og gear sitter riktig vei i Audi vet du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Missforstod nok litt, men det er ingen forskjell på 2 eller 4 hjulsdrift når det gjelder Audi... Kassa sitter fortsatt på samme sted. Motor og gear sitter riktig vei i Audi vet du.

I A3 og TT'en er jo motorn tverrstilt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.