#1 Skrevet August 31, 2005 Har en 96 Audi A4 TQ som drar litt ujevnt ved fullt pådrag fra lavt turtall. Merker ikke noe særlig til det ved høyere turtall. Har i lengre tid mistenkt lambdasonden fordi jeg har hatt en feilkode på denne. Byttet for en tid tilbake til en biltema lambdasonde og dette fungerte overhodet ikke. Da ble feilkoden at det ikke var no aktivitet på den (garantert riktig koblet). Monterte en lambdasonde fra en 98 modell A4 T igår. Denne skulle ikke ha gått mer enn ca. 80". Er det forskjell fra lambdasonde på 96 til 98? Kontaktene passet ikke helt fordi den fra 98 hadde et spor som ikke var på min bil. Filte vekk denne så gikk den rett på. Dette skulle jo egentlig si at det var litt forskjell på de, men jeg har vondt for å tro at de er forskjellige, noen som vet? Nå får jeg en annen feilkode, ser slik ut (Det var også denne jeg hadde før jeg prøvde biltemasonden): 00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT 28-00 - Short to B+ På bakgrunn av feilkoden mistenkte jeg katalysatoren for å være tett. Tok den ut idag, banket ut innmaten (har en kat. til) og satte den på. Bilen ble uten tvil friskere Så mens jeg kjørte sletta jeg feilkodene og kjørte en stund og ingen feilmelding kom tilbake. Kjempefornøyd...men det viser seg at når jeg starter bilen kald så kommer denne feilkoden tilbake. Ujevnheten (lugging) ved pådrag ble heller ikke borte. Noen som har en anelse av hva det kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2005 bump..Ingen som vet hva denne feilkoden kommer av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2005 sjekket luftmengemåleren din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2005 sjekket luftmengemåleren din? Luftmengdemåleren er ny og har ingen feilmelding i VAG-COM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2005 Dette betyr feilen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 4, 2005 Supert. Takk for svar. Hvor finner du dette ? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2005 I verkstedmanualen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2005 I verkstedmanualen:) aa...så du har den Jobber du med vag eller er denne mulig å få tak i for alle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2005 Er Ikke VAG sin manual nei....så den er sikkert mulig å finne ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...