Kaldstart/tomgang på '85 100Q

Anbefalte innlegg

Holder på med litt småfiks på en '85 Audi 100 quattro nå om dagen, har et problem.

 

Da han kjøpte den gikk den veldig dårlig på tomgang, etter å ha renset litt ventiler, byttet plugger og pluggkabler og litt småtteri ble dette en del bedre, men fremdeles ikke helt bra. Har sjekket alle slanger for lekkasjer (falsk luft). Prøvde å skru CO-skruen 1/4 omdreining, og da ble den helt fin. Tror dette utgjør ganske mye i CO-innhold..

 

Problemet nå som før er at når den er kald går den nesten ikke i det hele tatt på tomgang uten å holde gassen inne, og den orker ingenting før den stopper. Virker nesten som den får like lite bensin iskald som varm. Dårlige dyser har jeg tenkt på, men da går den som oftest greit når den er kald og dårlig når den blir varm og skal ha mindre bensin.

 

Tenkte jeg skulle prøve å bytte oppvarmingsregulatoren siden det er denne som avgjør trykkdifferanse kald og varm, men er det noen som har noen andre innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motortempføler og tomgangsregulator kan også lage krøll. Er det ng-motor som sitter i denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er for gammel, det er en KU-motor hvor bensinen justeres mekanisk. Mistenker som sagt at det er oppvarmingsregulatoren som ikke er helt god lenger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres jo ut som det samm problemet jeg har på min NG motor. Hvor sitter oppvarmingsregulatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NF og NG har ikke oppvarmingsregulator, der er det elektronisk styrt.. Oppvarmingsregulatoren på de som har det er den klossen som sitter nede på siden av motorblokken med en kontakt og to bensinslanger på eldre biler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.