#1 Skrevet September 1, 2005 Hvordan kan man lure hjernen til å tro at alle lys er i orden? Er irriterende å se på varsellampen for defekt pære i displayet. Har montert xenon, er vel antakelig det som er grunnen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2005 er vel å montere en motstand parralellt over ledningen tror jeg!? noen sånt eller fjerne pæra ifra instrumentpanelet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2005 Er det autocheck system på S2'n din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2005 Er det autocheck system på S2'n din? Det skal stemme det, ligger i kjørecompen vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2005 Er det autocheck system på S2'n din? Stemmer det! Kunne tenkt meg å koble ut denne sjekken av pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 1, 2005 Et lite kontroll spørsmål først; Har du tatt strømmen til xenon ballast fra den originale nærlys kretsen, eller via et rele ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 1, 2005 Et lite kontroll spørsmål først;Har du tatt strømmen til xenon ballast fra den originale nærlys kretsen, eller via et rele ? Har tatt fra den orginale kretsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 1, 2005 Forstår ikke helt hvorfor dette ikke virker hos deg Originalt trekkes det ca 55W, ofte litt mindre (H3 pære gir ikke fult så mye effekt som oppgitt). Xenon ballast trekker ofte mer enn 35W (tenker da på D2S/R). Vet du hvor mye effekt ditt oppsett trekker ? Det må jo være forskjellen i W (strøm), som gjør at varsellyset ditt lyser. Men jeg hadde tippet at det var stlit inn på rundt 20W 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 1, 2005 Forstår ikke helt hvorfor dette ikke virker hos deg Originalt trekkes det ca 55W, ofte litt mindre (H3 pære gir ikke fult så mye effekt som oppgitt). Xenon ballast trekker ofte mer enn 35W (tenker da på D2S/R). Vet du hvor mye effekt ditt oppsett trekker ? Det må jo være forskjellen i W (strøm), som gjør at varsellyset ditt lyser. Men jeg hadde tippet at det var stlit inn på rundt 20W Fant ikke noe hidden på dem, men kan prøve å måle det en dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 2, 2005 Hvis du først skal måle, kan du måle hvor mye mer effekt som skal til for å få varsellampen til å slukke. Dette kan gjøres enkelt ved å henge på ekstra lyspærer, som trekker strøm fra samme sted som xenon. Du har vel sikkert noen 10W pærer liggende, men prøv først med H3 55W. Slukker ikke varsellampen da er noen annet feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 2, 2005 Du kan nok sannsynligvis "jorde" en ledning som går inn på autocheck på intrumentet. Husker ikke i farta farge koden på den. Men jeg gjorde noe tilsvarene med "bremslicht" problem jeg hadde. (slipper nå å trykke på bremsepedalen v/oppstart. Gjorde dette pga feil i den 'hjernen') 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 4, 2005 Mulig et skudd i blinde. Er begge lederene til xenon ballasten, jord & 12V+, tilkoblet det originale ledningsnettet for nærlys (regner med at det er nærlys vi snakker om) ? Det er jo mulig at ECU'n sjekker strømforbruket via jordingen (mye annen elektronikk er styrt/kontrollert via jordingskablen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 4, 2005 Mulig et skudd i blinde. Er begge lederene til xenon ballasten, jord & 12V+, tilkoblet det originale ledningsnettet for nærlys (regner med at det er nærlys vi snakker om) ? Det er jo mulig at ECU'n sjekker strømforbruket via jordingen (mye annen elektronikk er styrt/kontrollert via jordingskablen). Begge er tilkoblet det orginale ledningsnettet. Har nå fått tak i papirer som viser hvordan man lobotomerer . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...