Anbefalte innlegg

Har hatt ute instrumentpanel og montert tachoringer. Etter å ha putta det hele sammen igjen står temperatur og bensinmåler i 7 steiner, dvs. de rører seg ikke.... : gråter :

 

Noen som har noen gode ideer om hva jeg må sjekke?

 

Er helt grønn på det elektriske, men har hvertfall putta i igjen de 3 kontaktene som måtte plugges fra for å få ut panelet : rolleyes

 

Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøker en bump og håper på noen gode råd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kanskje søla med limet.....

og limt fast nålene? : haha : (unnskyld sarkasmen, mener det ikke...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe

 

Nei, tror da ikke det ... stod ganske lenge og tørka før jeg skrudde sammen igjen.

 

Det jeg har tenkt på er om kanskje viserene blir "skvisa" .. skal sjekke det i morgen...

 

Alt kommer opp som OK i meldingspanel, har lys på alle visere (også de som ikke beveger seg), fuel bruk og beregning av kjørelengde funker også på kjørecomputeren.

 

Er ikke sikringer på disse? (sikkert dumt spørsmål : flau : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt har temp.måler og tankmåler egen konstantspenningsforsyning, normalt 10 volt. Denne spenningen er regulert av en transistor som på de fleste instrumentpanel ligger synlig på baksiden. Mål mellom jord og utgangen på denne, du burde får 10 volt på en av de tre beina på transistoren. Om ikke har denne tatt kveld, eller du har lagd brudd i baner i kretskortet. Om du får 10V er det muligens banebrudd i kretsen videre til instrumentene. Vet ikke hvordan det er på din bil, men normalt er instrumentene festet til kretskortet med 2 muttrer, du har ikke glemt disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, skal sjekke mer i ettermiddag...

 

Om jeg ikke finner ut av det så får jeg krype til korset og levere den inn på mandag :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde det hele fra hverandre når jeg kom hjem i dag og fant da snart ut at viserene for temp og fuel ble "skviset". Frem med neglesaks og 2-3 mm senere så var alt ok. :)

 

Takk til de som kom med konstruktive ;) forslag : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.