#26 Skrevet September 12, 2005 Syns det er mye rart med g60 motorer, men når de fungerer er de artige Si i fra åssen det går da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 13, 2005 Katalysatoren er innmaten fjernet på av den forrige eieren. Blandingsforholdet er nokk ganske feil ja. Byttet vakumslanger i dag, da slangen til map sensoren ikke var på 1m lengre. Har silikon slanger for luft. Feil lengde på 1000mm slangen gir feil blandingsforhold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 15, 2005 Ingen forandring på bilen etter bytte av CO-Pot. Har nå levert inn bilen på verksted, å håper de kan finne ut hva som er feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 15, 2005 sjekket du forresten full gass og tomgangsbryter på gass-spjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 15, 2005 Har sjekket de også ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 15, 2005 Ingen forandring på bilen etter bytte av CO-Pot.Har nå levert inn bilen på verksted, å håper de kan finne ut hva som er feil. Da blir det vel forhåpentligvis bra nå da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 15, 2005 Tipper på vakuumslanger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 16, 2005 Mulig denne har vært forsøkt: Sjekk plassering av slanger bak på spjelhuset. hs(passasjersiden) til hjernen. vs til kullfilteret. Hvis disse er byttet om får hjernen alltid trykk fordi laderen alltid lager overtrykk. De står på hver side av gasspjellet. Ved feil oppsett funker det som normalt kun på full gass, for da er alt åpent.... Øystein 2 x G60 (Rallye/Syncro) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 17, 2005 Mulig denne har vært forsøkt:Sjekk plassering av slanger bak på spjelhuset. hs(passasjersiden) til hjernen. vs til kullfilteret. Hvis disse er byttet om får hjernen alltid trykk fordi laderen alltid lager overtrykk. De står på hver side av gasspjellet. Ved feil oppsett funker det som normalt kun på full gass, for da er alt åpent.... Øystein 2 x G60 (Rallye/Syncro) Gasspjeld før kompressor Øystein... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 18, 2005 Sånn går det når en leser litt fort... Anyway, jeg ville satt på en trykk måler på slangen til hjernen for å se hva den får.... Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 18, 2005 Sånn går det når en leser litt fort... Anyway, jeg ville satt på en trykk måler på slangen til hjernen for å se hva den får.... Øystein Tror han fant ut av dette, har hatt han på telefon. Det var slangene som var litt på feil villspor. EDIT: Eller så blander jeg med en annen...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet September 25, 2005 Var nokk en annen en det ja. Har fortsatt ikke blitt noe løsning på problemet. Mistenker egentlig map, mulig denne her hengt seg opp, eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet September 26, 2005 Noen som har erfaring med MAP, kan disse henge seg opp? Kjørte temmelig hardt fremm til bilen startet å fjuske. Tenkte kanskje MAP har hengt seg opp ved fullt trykk!? Er dette teoretisk mulig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet September 26, 2005 Noen som har erfaring med MAP, kan disse henge seg opp?Kjørte temmelig hardt fremm til bilen startet å fjuske. Tenkte kanskje MAP har hengt seg opp ved fullt trykk!? Er dette teoretisk mulig? Man kan sikkert restarte denne ved å koble ut hjerne f.eks. og la den ligge litt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet September 26, 2005 Noen som vet om dette går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 29, 2005 Kjører med et max ladetrykk på 1,2 Bar, og tror kanskje ikke digifanten henger med opp dit. Derfor tenker jeg kanskje MAP har hengt seg opp, eller tatt kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet September 29, 2005 Kjører med et max ladetrykk på 1,2 Bar, og tror kanskje ikke digifanten henger med opp dit. Derfor tenker jeg kanskje MAP har hengt seg opp, eller tatt kvelden. Styrer MAP'n ladetrykket a? På noen eldre biler er jo det noe eget til det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet September 29, 2005 Kjører med et max ladetrykk på 1,2 Bar, og tror kanskje ikke digifanten henger med opp dit. Derfor tenker jeg kanskje MAP har hengt seg opp, eller tatt kvelden. Det som skjer ved ladetrykk over 1 bar er at hjernen bruker hva som ligger i chippet for 1 bar. Aldri hørt om at MAP har hengt seg opp. Har du/kjenner du noen som har ekstra hjerne, så er det bare å bytte over og sjekke om det hjelper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 1, 2005 Har lest hele tråden, men husker ikke å ha lest hvordan de gamle pluggene så ut. (har skumlest da) er det feks en dyse som har hengt seg vill den ene pluggen væra helt sort. ellers hvordan er gnisten på pluggene? fordeler lokk, rotor ? pluggkabler. sviver den på alle 4? viss du er usikker tar du å napper av en og en plugg ledning om gangen for å se om den forandrer gangen. du kan også måle gjennom gangen på de. Har du feks målt lambda sonde? får den spenning til oppvarmingen, styre spenninge til hjernen og sist men ikke minst jording. Har du sjekket register innstillingene ? står den på (alle merkene) Kan fordeleren ha løsnet og flyttet seg, se om den står i grunninnstilling men som tidligere nevnt det trenger ikke være en dum ide å prøve med en annen styreenhet. mangen jalla chipper på markede som plutselig får et tomrom på seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Oktober 1, 2005 Pluggene var fine faktisk. Bilen går på alle 4. Tenningen er sjekket. Hjerne/chip er nå snart den eneste muligheten, tror feilen ligger der. I vognkortet står det 140kW, men jeg vet ikke hvilken chip som er brukt. Vurderer ny hjerne og chip, har en her jeg bor som skal selge en komplett G60 motor ifra passat. Kan bruke hjernen derifra å sjekke i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Oktober 1, 2005 Pluggene var fine faktisk. Bilen går på alle 4.Tenningen er sjekket. Hjerne/chip er nå snart den eneste muligheten, tror feilen ligger der. I vognkortet står det 140kW, men jeg vet ikke hvilken chip som er brukt. Vurderer ny hjerne og chip, har en her jeg bor som skal selge en komplett G60 motor ifra passat. Kan bruke hjernen derifra å sjekke i allefall. Du kunne jo hørt med NBS, om de har hjerne og chip fra skn til deg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Oktober 4, 2005 Fikk testet med ny hjerne i dag, og alt ordnet seg. Viste seg å være MAP-sensor som hadde tatt kvelden. Må MAP-sensor byttes til en som tåler større trykk? Vil ikke risikere å ødelegge nokk en sensor p.g.a for høyt trykk. Kan det gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Oktober 5, 2005 Med SNS chip trenger det ikke byttes map sensor da den går etter "multible tables" MAO den "overstyrer" map sensoren på en måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Oktober 5, 2005 Ja, men må bytte uansett da den gammle er ødelagt. Bilen vil jo ikke gå skikkelig før jeg får satt i ny. Låner for øyeblikket en annen hjerne, så det er ingen tvil om at det er MAP-sensor som er gåen. Hvor kan jeg skaffe ny? Når det gjelder SNS-chip, må man få bilen på rulle å foreta brebåndslambda målinger først? Også programmeres chippen etter disse? Er Bjørnstad bil eneste mulighet i Trøndelag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Oktober 5, 2005 Bredbånds logging kan du også ta kjørende på veien... Du sier hvilket oppsett du har på bilen så får du en chip som er programert best mulig opp til det, så kan du evt ta bredbåndslogging etter på hvis du ikke skulle være fornøyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...