#1 Skrevet September 2, 2005 Først må jeg spørre hva slags motor det er jeg har i bilen??? Er en 1,8 sport 1990 modell. Ser ut som forgasser, men med masse ledninger og dritt inn på den... Jeg har store problemer med den når jeg skal starte den om morgenen (kald motor), og det høres nesten ut som om den går på 3 sylindre da. Men jeg kan ikke slippe gassen, da dør den med en gang. Når den er varm går den sånn noen lunde, men den fusker litt i bakker (???)(turtallet faller). Tok ut pluggene for inspeksjon i dag og de var jæ.... svarte... Bilen er ikke mye snill på forbruket heller... Gode råd????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2005 En ting er i hvertfall sikkert, du har Monopoint. Motorkoden står ikke på toppen, men i blokka framfor fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2005 En ting er i hvertfall sikkert, du har Monopoint. Motorkoden står ikke på toppen, men i blokka framfor fordeleren. Monopoint??? hva er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2005 Monojet/monopoint er et halvveis forsøk på å lage innsprutningsmotor med én dyse. Så du har en forgasser-ish sak med masse følere og elektronikk med ei dyse til å levere bensin. Bensina følger den samme veien som for en forgassermotor; gjennom innsugsmanifolden. Diagnose og reparsjon av slike systemer kan jeg desverre ikke hjelpe deg med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2005 Er det lambda på denne? Sjekk også alle slanger etter falskluft.. Har dessverre også lite peiling på disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2005 Dersom den nykker/fusker i motbakker kan det tyde på rotor/fordelerlokk. Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2005 Dersom den nykker/fusker i motbakker kan det tyde på rotor/fordelerlokk. Andreas Mulig det, skal sjekke de tingene i morgen. Samt måle ledningene. Kan jo være platen også.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...