Anbefalte innlegg

Skal skifte olje på audien min nå, er en 80 Quattro, 2liter 16v..... hvor mye olje er det man skal fylle på? holder med 4 liter? så jeg er sikker på at jeg har nok, skal bytte filter også....

 

hvilken olje skal jeg bruke..... 5w-40 eller 10w-40? har pleid å bruke shell helix sin olje, hvem av dem bør jeg bruke?

 

5w-40 Fully synthetic motor oil

10w-40 synthetic technology motor oil

--------------------------

 

Har også vært innom tanken å skifte alt av det andre oljegreiene å slikt også, som servo olje, girkasse olje, driv ting olje? vet ikke hva det heter bak der jeg, på bakakslingen der.... men er det noen andre flytende ting som bør skiftes også????, bremsevesken tror jeg skal være bra......

olje.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk den grå kannen, den er helsyntetisk. Ellers er det greit å gå over og bytte bremsevæske, kjølevæske, girolje og olje på differensialen bak, billig forsikring og skader ihvertfall ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk den grå kannen, den er helsyntetisk. Ellers er det greit å gå over og bytte bremsevæske, kjølevæske, girolje og olje på differensialen bak, billig forsikring og skader ihvertfall ikke..

 

en av di første golfene mine hadde ikke godt av den 5w-40 olja (88mod gl)...... olja rant jo ut etter en liten stund :D og begynte å kakkle litt, hehe...

 

så sikker på at jeg skjal bruke den? og ikke den 10w?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren oppfører seg rart med helsyntetisk olje er det motoren det er noe feil med, ikke oljen.. ;) Delsyntetisk olje er etter min mening ikke særlig godt egnet til en moderne bilmotor under krevende forhold som kaldstart o.s.v...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville ha brukt castrol txt 5w30

men hvis du vil bruke shell så gå for den grå med 5w40 synteteisk olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren oppfører seg rart med helsyntetisk olje er det motoren det er noe feil med, ikke oljen.. ;) Delsyntetisk olje er etter min mening ikke særlig godt egnet til en moderne bilmotor under krevende forhold som kaldstart o.s.v...

 

ja det var egentlig masse feil med den motoren :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville ha brukt castrol txt 5w30

men hvis du vil bruke shell så gå for den grå med 5w40 synteteisk olje

 

vil å vil, men har stående en kanna av hver.... bruker heller di pengene på noe anna da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen flere innspill? 5w40 er best av di to? toppen på bilen er forsten helt ny om det har noe å si.... vil liksom ikke skade motoren......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt før, kun helsyntetisk, som da med Shell-olje blir den grå beholderen. Den blå er delsyntetisk. Gi den til noen som kjører gammel bil.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt før, kun helsyntetisk, som da med Shell-olje blir den grå beholderen. Den blå er delsyntetisk. Gi den til noen som kjører gammel bil.. :D

 

da har jeg byttet olje, ble den gråe ja....... lure på om jeg skal bytte gir olje også, noen forslag til olje her? og hvor mye jeg trenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.