#1 Skrevet September 2, 2005 Hva er egentlig forskjel på en bil med bi turbo og en med twin turbo? Eller er det ikke no forskjeld bare forskjelige måter å si samme ting på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2005 Det er bare forskjellige måter å si det på, akkurat som 4WD, AWD, 4x4 etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2005 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=7597&highlight=twin+turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2005 er det jeg som har misfortått eller. jeg trodde det var som at bi turbo hadde en turbo som tok over etter den andre. og twin turbo lader begge samtidig????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2005 er det jeg som har misfortått eller. jeg trodde det var som at bi turbo hadde en turbo som tok over etter den andre. og twin turbo lader begge samtidig????? Da er det snakk om sekvensiell lading, men siden disse motorene også har 2 ladere så brukes uttrykket bi- ellet twin- om disse motorene også. Det er ingenting som sier at det er enten det ene eller det andre, det er bare opp til produsenten hva de vil kalle motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2005 sorry trekker det tilbake etter å ha lest litt på den nå. beklager så mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2005 men er jo litt system i dette også føler jeg, de fleste REKKE motore, f.eks supra kalles for TWIN turbo, men i AUDI v6 2,7 BI turbo. Burde hatt flere eksempler, men kommer ikke på noen i farta.. mener bare at TWIN er mere brukt på REKKE motorer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2005 men er jo litt system i dette også føler jeg, de fleste REKKE motore, f.eks supra kalles for TWIN turbo, men i AUDI v6 2,7 BI turbo.Burde hatt flere eksempler, men kommer ikke på noen i farta.. mener bare at TWIN er mere brukt på REKKE motorer.. Det er nok bare rene tilfeldigheter, ordene betyr i praksis det samme og sier ingenting om oppbygningen av motoren utenom antallet turboer. Men ta dette videre i den tråden det er henvist til lenger opp, så holdes eventuell viktig info mer samlet for ettertiden *lock* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...