Anbefalte innlegg

Satte bilen min inn på es tuning, da den mistet draget... de bytta lmm å litt slik.... ble mye bedre da... men den lugga litt på gassen ved kjøring i jevn hastighet.. som om den vill bykse litt frem, før den roer seg.. men nå har den plutseli blitt helt tullete sier de, å de får knapt start.. de satte trykk på innsuget mitt å da hørte de det bobla inni motoren!! men bilen bruker ikke olje, ikke vann, ikke vann i oljen eller olje i vannet... noen som har ideer... de klør seg bare i hodet på es også... bilen har stått en måned no... skal opp der i morgen, da i har vært i polen i det siste...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boblingen skjønte jeg ikke så mye av, vill gjetning på en lekkasje i en slange e.l. Ellers har vel disse motorene hatt litt småtull med coilpakker, og kanskje også pluggledninger, som kan gi slik oppførsel. Alt dette vet jo ES mye om, så de har sikkert tenkt på det vil jeg tro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min sto lenge på verksted også, da var det coilpakken som var def. omtrent samme symptomer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boblingen skjønte jeg ikke så mye av, vill gjetning på en lekkasje i en slange e.l. Ellers har vel disse motorene hatt litt småtull med coilpakker, og kanskje også pluggledninger, som kan gi slik oppførsel. Alt dette vet jo ES mye om, så de har sikkert tenkt på det vil jeg tro...
Boblingen skyldes at man presser luft in i de ventilene som står åpne,gass-spjeldet er ikke helt tett.Derfor blir det luft som blir presset inn i bunnpanna med påfølgende bobling,samme på min.Hallgiver,tennings-moduler og selvfølgelig coiler kan være mye av grunnen til dette.Dette har de sikkert sjekket allerede med vag-com.Må vel bare begynne i en ende og eliminere vekk ting,finner helt sikkert ut hva dette er.Lykke til iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i har allerede tenkt på det med at du blåser trykket ned på bunnpanna. men ES insisterer på at det er vann... ikke olje de hører.. får ikke ting til å henge sammen helt.. hadde det boblet pga en sprukket slange hadde vel bilen brukt vann eller olje... ser me om etter ny motor faktisk, så om dere har noen tips på lur ang det, så må dere si ifra...

 

ES har prøvd å bytte lmm, bensinpumpe, coilrekke, plugger.... etc etc... lure på å hente bilen på henger å gjør jobben selv i vinter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i har allerede tenkt på det med at du blåser trykket ned på bunnpanna. men ES insisterer på at det er vann... ikke olje de hører.. får ikke ting til å henge sammen helt.. hadde det boblet pga en sprukket slange hadde vel bilen brukt vann eller olje... ser me om etter ny motor faktisk, så om dere har noen tips på lur ang det, så må dere si ifra...

 

Har samme bobling selv ved trykk testing (trykktester fra slange som går fra MAF til turbo, regner med det er sånn det er gjort hos deg også?).

 

Har blitt fortalt at dette er små mengder luft som går forbi tetninger i turbo pga at det settes trykk på innløpet på turboen, ikke noe egentlig feil da det ikke er trykk her til vanlig. Lufta går inn i oljeledningen og "bobler" opp i bunnpanna.

 

Dette kan antakelig avklares ved å trykkteste på slangen ut av turbo, skal ikke boble da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.