#26 Skrevet September 6, 2005 Jeg sandblåser alltid først, men sandblåsing får nødvendigvis ikke bort alt. Bruker derfor alltid ferrobet etterpå. (finner det i maler butikken til gamlefar) Sikkert et godt poeng det med høytrykk vask, men det fjerner vel ikke rusten? Sandblåse->Høyttrykk valk->Ferrobet kansje? Uansett må det påføres primer av god kvalitet etterpå, så lakk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 6, 2005 Jeg tenkte vel omvendt, Høyttrykk vask->Sandblåse->Ferrobet /grunnning Da får jeg vekk saltet før jeg sandblåser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 6, 2005 Sikkert et godt poeng det med høytrykk vask, men det fjerner vel ikke rusten?Sandblåse->Høyttrykk valk->Ferrobet kansje? Nei, det gjør nok ikke det med en vanlig "hjemme-høytrykksvasker", men saltet får man tatt. Men som jeg nevnte over her, så bruker vi på arbeid høytrykksspyling istede for sandblåsing, den pumpen vi bruker der tar også rusten, men da snakker vi om trykk på cirka 500bar og roterende dyse... Ville ikke brukt denne (på bildet) på bilen Ville eventuelt fersket ned før sandblåsing også, med henvisning til rekkefølgen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...