Anbefalte innlegg

Var bortskjemt med 120 tonns presse på jobb, men nå er jeg blitt student igjen og skulle gjerne hatt ei presse i garasjen. Er denne pressen som biltema selger noe å ha?

 

Koster 1300kr, og kan presse med 5 tonns kraft. Billig er det, men er 5tonn nok? De tyngste jobbene kan jeg sikkert ta på min tidligere arbeidsplass. Men hjullagre og sånt er det jeg ønsker å kunne bruke pressen til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er denne mere en nok. Bruker sjeldent mere en 1tonn på hjullagre, hvis ikke det er til scania. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er denne mere en nok. Bruker sjeldent mere en 1tonn på hjullagre, hvis ikke det er til scania. :)

 

Vel, vel, brukte oppimot 12 tonn på lagrene foran på S4-en min når jeg byttet. Har en onkel som har tilgang på en presse med manometer, og målte 17! tonn for å få ut lagre fra en Passat. Så jeg tror en 5-tonns presse blir i tynneste laget for å få ut hjullagre. Torshov har en fin en til ca 2000 kr. Den har rundt 12 tonns trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet blir da at vi ikke har Torshov i Ålesund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet blir da at vi ikke har Torshov i Ålesund.

 

Biltemapressa blir alt for lita,presser for lite og er for liten i innvendige mål hvis en skal ha den til flere bruksområder hilsen bilmekaniker. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltemapressa blir alt for lita,presser for lite og er for liten i innvendige mål hvis en skal ha den til flere bruksområder hilsen bilmekaniker. :)

 

 

 

ai ai godt denne tråden finnes :) biltema pressa står på huskelappen til mandag.. men strykes nå da :( jajaja, sjekke den på bilxtra da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har biltema presse jeg, ikke noe problem å bruke den idet hele tatt, presset lagrene på 90q med den, null problem,

 

bare å bytte presse til 10tonn. eller 15 eller 20.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er resten dimensjonert for å kunne bytte ut jekken med en noe særlig større a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner et par som har kjøpt biltema presse, og dems dom er, den er for myk og bøyer seg og vrir seg. Men om man sliper bort lakken og sveiser der man ser det vil stive opp, osv så blei hvist problemet borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man uansett må sveise på den kan man vel bare lage en selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man uansett må sveise på den kan man vel bare lage en selv

 

Jeg og pappa lagde en presse selv. Tok og brukte den til biltema som mal, men brukte litt kraftigere materiale, så var det bare å bruke en vanlig søylejekk/presse med den styrken en selv vil. Fungerer meget bra den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man uansett må sveise på den kan man vel bare lage en selv

 

Biltema pressa + litt sveiselarve er nok nesten like billig som å lage en selv. Tid = penger vet du. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.