#1 Skrevet September 4, 2005 Hei. Er det noen som har tips på hvor jeg kan få hjelp til å justere senkesettet på bilen opp 3 cm?? (ja, dere leser riktig, opp! Er en del av kompromisset som ble ingått mellom meg og min samboer før et eventuelt nybilkjøp) Det er et H&R justerbart sett. Gjør man dette på et hvilket som helst veksted? eller er det noen av dere som har nok peil til å gjøre det selv? (det vanker selfølgelig en liten godtgjørelse for det...) Den har vært på 4 hjuls kontroll etter at den har blitt senka, og etter det jeg har forstått må man være veldig nøyaktig når man hever den hvis man ikke vil ta en ny kontroll....? Skulle ønske at jeg var litt mer teknisk og at jeg kunne gjøre det selv, men sånn er det altså ikke.... Mvh Emil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2005 Trenger vel ikke verksted til dette så vidt jeg vet. Det er jo bare snakk om en mutter som flytter fjærene...endrer vel ikke hjulvinkler av den grunn tror jeg. Årsaken til at 4-hjuls kontroll utføres etter senking er jo at hele fjærbeinet byttes...og da endres hjulvinkler. Dette kan du gjøre selv hvis du har "nøkkelen" som brukes på mutteren (følger med når du kjøper nytt i hvert fall). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2005 Spissingen vil kunne endre seg noe. Det blir det uansett så lenge vinkelen på styrestag og bærebru endres. Men det er ikke sikkert det merkes. Justeringen er som sagt ikke vanskelig. Men hvis den har sitti lenge rolig er det nok endel rust og møkk i gjengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2005 Det høres jo ikke så vanskelig ut, men jeg er totalt grønn når det gjelder mekking.... Vil helst at det skal bli gjort skikkelig Hvis det er så enkelt som det høres ut til kan man kansje bare sette den på snap drive eller noe sånt da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...