#1 Skrevet September 4, 2005 Hvor skal den??? bilde eller god forklaring hadde vært fint. Sleit me det at catch tanken ble full på våler under bane kjøing, så skulle fått fikset meg en retur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2005 aha! hell bila di på å tar kveld som min nå da? tror den skal til bunpanna jeg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2005 Jeg sliter også med at catch-tanken min blir full... Har ikke fått noe fullgodt svar på hvordan dette skal fikses..Men har hørt at returen skal på bunnpanna, under oljenivå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 4, 2005 Det enkleste er å modifisere eller bytte ut bunnpluggen med en banjoskrue el.l. slik at returen kan gå inn der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2005 Dersom bilen kun brukes til banekjøring er det greit med retur fra tanken til bunnpanna. Returen skal dog OVER oljenivå i bunnpanna, samme som med retur fra turboen. Problemet dersom bilen brukes også til daglig er at kondensen i catchtanken også går til bunnpanna som fører til vann i oljen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2005 Returen skal dog OVER oljenivå i bunnpanna, samme som med retur fra turboen. Sikker på at den skal over? Var sikker på at den skulle under pga. man ikke skulle få overtrykket opp gjennom returen. Oljen ville lettere bli med ut da. Noen som kan bekrefte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2005 Jeg kan bekrefte det Roger og Dan Henning sier, har testet med både over og under olje nivå, og jeg endte opp med å MÅTTE ha retur under olje nivå, pga trykk i bunnpanne, som igjen hindret oljen i fra catch tank i å renne tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2005 aha! hell bila di på å tar kveld som min nå da? tror den skal til bunpanna jeg da. Har væl ikke noe me det å gjøre, til vanli bruk så kommer det nesten ingen olje på tanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2005 er det ingen retur orginal da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2005 Sikker på at den skal over? Jeg var sikker helt til nå. Gjelder ikke det samme returen fra turbo da? En kompis av meg har akkurat blåst pakningene på snurra si fordi olja fra snurra ikke kom seg ned i bunnpanna. Han hadde returen under oljenivået... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2005 Jeg var sikker helt til nå. Gjelder ikke det samme returen fra turbo da? En kompis av meg har akkurat blåst pakningene på snurra si fordi olja fra snurra ikke kom seg ned i bunnpanna. Han hadde returen under oljenivået... På catch-returen er ikke problemet at oljen ikke renner ned da det er så lite olje det er snakk om. Problemet er at overtrykket går "baklengs" gjennom catchtanken hvis returen er åpen mot lufta i bunnpanna istedenfor oljen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 6, 2005 Da vet vi det til neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 6, 2005 M.a.o så skal catch-tank returen under oljenivå, og returen fra turbo over oljenivå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 6, 2005 Får ingen olje i catch tank, ved vanlig kjøring( den blir bare jævli varm) Ved banekjøring 30-40 runder på rudskogen, fikk jeg 2 dl. Peder Roer laget en "spesial" utløp fra veivhus, slik at olja ikke "flommer" så lett opp. GENIALT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 6, 2005 Jeg var sikker helt til nå. Gjelder ikke det samme returen fra turbo da? En kompis av meg har akkurat blåst pakningene på snurra si fordi olja fra snurra ikke kom seg ned i bunnpanna. Han hadde returen under oljenivået... Snurra har jo oljetrykk på andre siden av lageret, så den vil nok klare seg uansett. men i catch tanken er det jo egentilg bare damp som kommer, så den er nok litt mere kresen på mot-trykk ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 9, 2005 Får ingen olje i catch tank, ved vanlig kjøring( den blir bare jævli varm) Ved banekjøring 30-40 runder på rudskogen, fikk jeg 2 dl. Peder Roer laget en "spesial" utløp fra veivhus, slik at olja ikke "flommer" så lett opp. GENIALT. Har du noen forklaring på hvordan det er laget eller bilder;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 9, 2005 Har du noen forklaring på hvordan det er laget eller bilder;) Her har du en genial løsning.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 11, 2005 Her har du en genial løsning.. hehe :):):) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...