Vag-com og turbotrykksmåler spm

Anbefalte innlegg

Dette gjelder en Passat 1,8T 00 modell :)

 

Nå har jeg fått vag-com-en og tenkte jeg sku sjekke ut det systemet der, men hvor i huleste finner jeg den kontakten jeg skal plugge den til? Har leita under rattet/over beina hvor jeg trodde den skulle være, men kunne ikke se noe.??

 

Og så lurer jeg på noe om turbotrykksmåleren;

-Har tenkt til å hente vacuum fra innsugsmanifoilen, men er det den slangen som er på venstre siden (ytterst) av manifoilen jeg skal koble meg på?

-Noen som vet hvor lang slange jeg da trenger når jeg skal ha måler plassert nederst ved A-stolpen?

-Og er det noen som vet hvor jeg kan føre den slangen fra motorrommet og inn?

 

 

Håper på mange svar.. Har så løst å ut å montere : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggen sitter uder lokket ved siden av brekken.....der som man kan sette mynter og sånt.

 

Holder med ca 2-3m slange.

Den settes på innsunget i framkant av motor.....går en sort inn der fra før.

Sett på et T-Stykke.

Slangen trekker du inn gjennom boksen til hjernen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker Christian..

Skulle nesten tru du var et vandrende leksikon for VAG.. :)

Har liksom bestandig et svar.

 

Holder på å installere vag-com nå så vi får se om den funker.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrudd en det 1.8T og 2.2T så jeg begynner å kunne mye om de : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. ja jeg kommer vel til det stadiet der en gang jeg oxo forhåpentligvis :)

 

Men nå var ihvertfall vag-com-en testet og fant ut at jeg må ha en aktiveringskode for å kunne kjøre en hel autosjekk på bilen. Får bare tatt motoren og ABS-en. Vet du hvor jeg kan skaffe det og hvor jeg legger dette inn?

 

Og en annen ting; vet du hvor jeg kan gå for å få tatt en dynotest av bilen min på vag-com-en og hvor jeg kan finne ut hvor turbotrykket ligger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en ting til; Du vet vel ikke hvor jeg kan få tak i en sånn slange?? Gjerne være 4-5 meter så har jeg litt å gå på.. :)

Visst du har en du vil kvitte deg med som jeg kan bruke så tar jeg gjerne den imot..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. ja jeg kommer vel til det stadiet der en gang jeg oxo forhåpentligvis :)

 

Men nå var ihvertfall vag-com-en testet og fant ut at jeg må ha en aktiveringskode for å kunne kjøre en hel autosjekk på bilen. Får bare tatt motoren og ABS-en. Vet du hvor jeg kan skaffe det og hvor jeg legger dette inn?

 

Og en annen ting; vet du hvor jeg kan gå for å få tatt en dynotest av bilen min på vag-com-en og hvor jeg kan finne ut hvor turbotrykket ligger?

Orginal Ross-tech kabel eller billig variant fra Ebay?

 

Husker ikke i farta åssen du lager Dyno....men ligger en post om det her fra før husker jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en ting til; Du vet vel ikke hvor jeg kan få tak i en sånn slange?? Gjerne være 4-5 meter så har jeg litt å gå på.. :)

Visst du har en du vil kvitte deg med som jeg kan bruke så tar jeg gjerne den imot..

Tess har slike slanger...ellers pleier de som selger instumenter han slik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal Ross-tech kabel eller billig variant fra Ebay?

 

Husker ikke i farta åssen du lager Dyno....men ligger en post om det her fra før husker jeg

 

Hehe.. er en billig variant fra ebay.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess har slike slanger...ellers pleier de som selger instumenter han slik

 

Var nede på en bensin stasjon og fikk tak i faktisk. Men den har vel kanjse 3-4 mm i indre diameter. Er vel ikke får tjukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. er en billig variant fra ebay.. :o

Da må du kjøpe Softwaren hvis du ikke finner en crack da......koster $99 mener jeg

 

http://www.ross-tech.com

 

Finnes også noen gratis software...men jeg holder meg kun til det beste...så jeg har ingen linker på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede på en bensin stasjon og fikk tak i faktisk. Men den har vel kanjse 3-4 mm i indre diameter. Er vel ikke får tjukt?

Perfekt den der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du kjøpe Softwaren hvis du ikke finner en crack da......koster $99 mener jeg

 

http://www.ross-tech.com

 

Finnes også noen gratis software...men jeg holder meg kun til det beste...så jeg har ingen linker på det

 

 

Ja tror nok at jeg kommer til å gjøre det ja. Er så kjipt når man endelig har vag-com så kan man ikke bruke alt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.