Knekt justerings-stag høyre lampe typ85 coupe

Anbefalte innlegg

Vet ikke om den tittelen ga noen mening jeg :o

 

Oppdaga her en kveld at høyre full-lyset (h1) på min 85 coupe quattro pekte rett ned i bakken. Det er det lille plast-staget til høydejustering av lysstrålen på baksida av lampa som er knekt. Noen som vet om det er en del som kan byttes, eller trenger jeg ny lampe?

 

Tenkte jeg kunne prøve å lime den , men hvis det er noen som har opplevd det samme så kan det være ok med noen tips før jeg begynner å knote...

 

LarsT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å stikke innom nærmeste vw-audi forhandler og kjøpe nye plaststag. Koster ikke så mange ti-kronene pr.stk. Har bytta en del av dem selv. Tror dem blir morkne av varmen eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Da blir det en tur til møller framfor å knote med lim :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet en del av de der siden jeg kjøpte bilen min for 3,5år siden, selv de som er splitter nye holder ikke lenge. Problemet ble merkelig nok verre etter at jeg monterte xenon i fjernlysene.

 

Det jeg gjorde var at jeg lagde nye justeringer i steden. På enden av armen som knekker er den festet til en plast-stang med kule på enden, kulen henger da i holderen på reflektoren. Jeg tok et par lange M8 bolter, festet de i drillen og bearbeidet med med baufil for å kappe av hodet, og med vanlig metallfil inntil jeg hadde laget en kule-form på enden. Deretter festet jeg denne nye bolten, og lot den stikke ut gjennom baksiden av lykten. Der har jeg nå en vingemutter for enkel justering av fulltlysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.