Erfaringer med emblemfri grill til Golf 1 ?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med emblemfri grill til Golf 1 (cabrio)

 

Kjøpte en fra Jom hos Autospar, men den passa IKKE.

Tenker ikke på passformen men festen på grillen.

155653BOE.jpg

Denne er det snakk om. Artikkelnr:155653BOE

 

Noen som har andre å anbefale?

Hva er forskjelen på de 2 grillene fra Jom autospar har for salg her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg ser det bare ut til at forskjellen på de to grillene ligger i hvem som har produsert dem.

 

Det satt slik grill på PL-Einsern da jeg kjøpte den, men demonterte den med en gang jeg kom hjem. Denne så ut til å passe, i den grad man kan si at disse passer. Denne var fra Mattig (som var eneste produsent av slike i "gamle dager").

 

Så til saken:

 

Da jeg monterte originalgrill til Cabrio>1988 på den andre Einsern min kom jeg også til samme resultat som deg. I mangel av et forum å spørre på begynte jeg å prøve meg fram for å få den til å passe. Ganske kjapt slo jeg fast at de to støttepinnene nederst utenfor lyktene måtte kortes mye. Ellers ville grillen stikke altfor langt ut i bunnen. Grillen måtte også tvinges inn under radiatorveggen i overkant og alle hullene til festeklipsene måtte borres opp for å få inn festeklipsene. Etter disse moddene passa grillen, men dessverre stikker disse grillene fra frontblekket i bunnen (for å få det til å ligne mer på G2. Dessverre ser det heller ut som dårlig passform, spør du meg). I tillegg gjeipa grillista (ja huffameg! Jeg hadde slikt på bilen min i "unge år") i overgangen mellom denne og forskjermen (brukte grillist fra vanlig Einser og ikke den med utsparinger for dimmelys som er til Cabrio), samt at det ble plassproblemer mellom panser og grillist, slik at panseret mista en del lakk under. Hadde jeg skippa grillista hadde jeg ikke hatt disse problemene.

 

Dermed bør spørsmålene dine være besvart:). Fram med drill og kniv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg ser det bare ut til at forskjellen på de to grillene ligger i hvem som har produsert dem.

 

Det satt slik grill på PL-Einsern da jeg kjøpte den, men demonterte den med en gang jeg kom hjem. Denne så ut til å passe, i den grad man kan si at disse passer. Denne var fra Mattig (som var eneste produsent av slike i "gamle dager").

 

Så til saken:

 

Da jeg monterte originalgrill til Cabrio>1988 på den andre Einsern min kom jeg også til samme resultat som deg. I mangel av et forum å spørre på begynte jeg å prøve meg fram for å få den til å passe. Ganske kjapt slo jeg fast at de to støttepinnene nederst utenfor lyktene måtte kortes mye. Ellers ville grillen stikke altfor langt ut i bunnen. Grillen måtte også tvinges inn under radiatorveggen i overkant og alle hullene til festeklipsene måtte borres opp for å få inn festeklipsene. Etter disse moddene passa grillen, men dessverre stikker disse grillene fra frontblekket i bunnen (for å få det til å ligne mer på G2. Dessverre ser det heller ut som dårlig passform, spør du meg). I tillegg gjeipa grillista (ja huffameg! Jeg hadde slikt på bilen min i "unge år") i overgangen mellom denne og forskjermen (brukte grillist fra vanlig Einser og ikke den med utsparinger for dimmelys som er til Cabrio), samt at det ble plassproblemer mellom panser og grillist, slik at panseret mista en del lakk under. Hadde jeg skippa grillista hadde jeg ikke hatt disse problemene.

 

Dermed bør spørsmålene dine være besvart:). Fram med drill og kniv.

 

 

Takk for svar!

 

Dette bekrefter det jeg også fant ut ja : mad :

Tror faktisk jeg bestiller ny orginal grill hos møller heller.

Og den er faktisk billigere en de som ikke passer fra JOM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og skulle ha meg en emblem fri grill fra autospar, da jeg kom hjem angra jeg så enormt at jeg gikk å bytta den.

Den passe jo ikke noen steder å jeg orka ikke dille med å sage å kutte nye hull!

Dessuten ser det mye finere ut me en orginal grill også!

Fyren på autospar er jo samtidig inkompetent på styling!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Dette bekrefter det jeg også fant ut ja : mad :

Tror faktisk jeg bestiller ny orginal grill hos møller heller.

Og den er faktisk billigere en de som ikke passer fra JOM

 

Pass på her nå: Den originale til Cab>88 har doble lykter. Bare så du er advart:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.