#1 Skrevet September 5, 2005 Hvordan er det å flytte hydrauliske ventilløftere fra en motor til en annen? Det sto i Hayns boka at hvis du kan trykke sammen ventilløfteren mere enn 0,1mm, så må den skiftes. Har en topp som bare har gått noen få km med helt nye ventilløftere. Tok dem ut i dag, og et par - tre løftere kunne jeg klemme helt sammen?? Kan dem "miste trykket" eller noe sånt? Er ikke helt sikker på hvordan de fungerer, så hvis noen har noe info så haddde det vært toppers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2005 Det har aldrig vært noe problem for meg iallefall, å bruke løftere fra forskjellige topper om hverandre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2005 Det har aldrig vært noe problem for meg iallefall, å bruke løftere fra forskjellige topper om hverandre... Var egentlig det jeg regna med. Men er det noen som vet om dem kan "miste trykket" hvis motoren ikke har vert i gang på et års tid? Virker rart om løfterene skulle ta kvelden etter 10 - 20 mil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2005 Var egentlig det jeg regna med. Men er det noen som vet om dem kan "miste trykket" hvis motoren ikke har vert i gang på et års tid? Virker rart om løfterene skulle ta kvelden etter 10 - 20 mil? Ja, oljen kan lekke sakte ut over lengre tid, dette er grunnen til at slitte løftere tikker rett etter oppstart. Dine løftere er sannsynligvis like gode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2005 Ja, oljen kan lekke sakte ut over lengre tid, dette er grunnen til at slitte løftere tikker rett etter oppstart. Dine løftere er sannsynligvis like gode. Flotte greier. Kjedelig å måtte demontere alt igjen vist de skulle være gåen. Hvis noen skulle ruge på et bilde, tverrsnitt av en ventilløfter så hadde det vært fint om jeg kunne fått en kopi. Men det er vel heller lite sansynlig... Gøy å vite hvordan de er oppbygd: popcorn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...