Anbefalte innlegg

Vet noen hvor man kan få tak i intrumentfolie til en Audi 100 2,3E?

(-92mod). Jeg finner nemlig ikke noe sted til denne bilen..

Ved turtelleren er folien litt ødelagt. Kunne godt tenke meg hvite.

 

Hvordan er det eventuelt å montere f.eks. et komplett S4 instrument?

Er signalene inn til instrumentboksen samme på bilene, eller blir det feil med tanke på at S4 har speedometer oppstilt i mer enn i min bil osv.

 

Takknemlig for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedometeret i A100 2.3E får pulser fra en initiator som sitter ved utgående drivaksel, denne gir en puls pr omdreining. Om S4 har samme system skal dette passe rett over vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har for et par dager siden montert S4-instrumenter i min '92 100 2,3E.

Det er ikke noe problem å bruke dette. Selv om speedometeret går til 280 i stedet for 240, ser det foreløpig ikke ut til å vise feil. Jeg spurte om det samme her på forumet, og fikk til svar at dette ikke var noe problem.

 

Om du har oljetrykk og -tempmåler fra før er det en fordel. Om ikke må du montere givere til disse.

 

Om du kun monterer skivene med annen km/h-fordeling vil det selvfølgelig bli misvisning.

 

 

Håper det hjalp deg litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Det gjorde meg mye klokere. Da er jeg på jakt etter et s4 instrument hvis noen har det..?

 

hvordan blir det forresten med km stand? Er det lov å bytte intrument? km standen vil jo bli feil..?

 

Å montere instrument fra A6 går vel ikke...? den har jo digitalt km teller og der blir det vel noe kluss, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har instrument fra S4 i min. På min bil er det en misvisning på 8% iforhold til GPS.

 

Ved bytte av instrumenter kan du få det dokumentert av norsk speedometerservice f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.