#1 Skrevet September 5, 2005 I dag da jeg skulle rygge ut av parkeringsplassen etter å ha spilt fotballkamp, så satte gearstanga seg fast i revers, og jeg dro litt for å få den løs. Nå kan jeg sette bilen i revers uten å måtte trykke ned stanga, som man ellers må! Litt irritabelt, da det er MEGET lett å bomme på 1.gear og sette den i revers! Noen som vet hva dette kan være og hva jeg kan gjøre? Bilen er forresten en Corrado G60. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2005 I dag da jeg skulle rygge ut av parkeringsplassen etter å ha spilt fotballkamp, så satte gearstanga seg fast i revers, og jeg dro litt for å få den løs. Nå kan jeg sette bilen i revers uten å måtte trykke ned stanga, som man ellers må! Litt irritabelt, da det er MEGET lett å bomme på 1.gear og sette den i revers!Noen som vet hva dette kan være og hva jeg kan gjøre? Bilen er forresten en Corrado G60. Justering eller ødelagte wire'e.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2005 opp med girspake mansjetten så du ser mekanismen, hvis du løsner på de skruene for å ta opp selve spaken, så kan du se en liten arm/tapp som er revers sperren, den skal ha en hvit plastikk foring utenpå, er den ramlet av eller sprukket så funker ikke revers sperren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2005 opp med girspake mansjetten så du ser mekanismen, hvis du løsner på de skruene for å ta opp selve spaken, så kan du se en liten arm/tapp som er revers sperren, den skal ha en hvit plastikk foring utenpå, er den ramlet av eller sprukket så funker ikke revers sperren Tusen takk, da får jeg nok orden på det igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2005 opp med girspake mansjetten så du ser mekanismen, hvis du løsner på de skruene for å ta opp selve spaken, så kan du se en liten arm/tapp som er revers sperren, den skal ha en hvit plastikk foring utenpå, er den ramlet av eller sprukket så funker ikke revers sperren Skal vel ikke låse seg i revers da? For meg høres det ut som gåen wire... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2005 Sist gang jeg var borti at kassa låste seg i et gir så var det begynnelsen på slutten for 2 stk sync-ringer. Etter et par låsinger over en periode på en mnd så gikk ringene... Ikke sikkert det er det samme her, men verdt å ha i bakhodet videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2005 Vel, nå er alt håp ute! (i alle fall føles det sånn) I dag, da jeg skulle rygge meg ut, så låste den seg i revers igjen, og jeg var vel kanskje litt for hardhent da jeg trakk/rev den løs, så nå knakk spaken løs! Bilder kommer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2005 Her er et bilde hentet fra internett, som viser litt. Der hvor pilen peker er det knekt på flere plasser (kun plastikken), det betyr vel kanskje at jeg må skifte hele den saken som er på bildet? Men det er vel null stress å skaffe, siden denne står vel i A3 GTI, Golf, Jetta VR6, A2, Corrado G60, VR6, og Passat VR6 Pre 1998? For å få av denne, må jeg under bilen og av med hele gearkassa da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2005 En liten oppdatering av bilder her og her og tilslutt her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 19, 2005 http://www.speedelements.com/applications/1990-1991_Volkswagen_Corrado_G60.aspx/3/462/Neuspeed_Short_Shifter_Kit_Cable_Shifter_Assembly Har funnet denne delen fra en amerikansleverandør. Der sier de at den passer for corrado G60 1991-1992, men er vel samma som sitter i min 89-modell G60? Den ser i alle fall helt lik ut. Fant ut at jeg likesågodt kunne påkoste meg en helt ny og bedre shortshift når jeg likevel må bytte masse smådeler for å få den gamle up and running igjen! Noen som har noen erfaring og/eller vet om norske forhandlere som har den samma "delen" og som er på samma prisnivå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...