Spesialverktøy for å ta frem fronten på a4

Anbefalte innlegg

Skal bytte registerreim og vannpumpe på min 96 A4 TDI tenkte jeg. Og har da kjøpt meg en Haynes bok som beskriver prosessen på en veldig grei måte.

MEN: Det står at man må ha et spesialverktøy for å trekke frem fronten på bilen. Disse kan man lage selv står det av to gjengestenger på 30 cm, med etpar mutre på hver. Men det som ikke står, er dimensjonen. Har forstått det slik at man skal skru disse inn i fronten ved enden av rammevangene. Og da er det vel gjenget der vil jeg tro.

Noen som aner hvilke gjenger som er der, så jeg kan kjøpe disse gjengestengene FØR jeg setter igjang med bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte registerreim og vannpumpe på min 96 A4 TDI tenkte jeg. Og har da kjøpt meg en Haynes bok som beskriver prosessen på en veldig grei måte.

MEN: Det står at man må ha et spesialverktøy for å trekke frem fronten på bilen. Disse kan man lage selv står det av to gjengestenger på 30 cm, med etpar mutre på hver. Men det som ikke står, er dimensjonen. Har forstått det slik at man skal skru disse inn i fronten ved enden av rammevangene. Og da er det vel gjenget der vil jeg tro.

Noen som aner hvilke gjenger som er der, så jeg kan kjøpe disse gjengestengene FØR jeg setter igjang med bilen?

 

Kan ikke helt skjønne hva som menes.. Hadde fram fronten på min for skifte av alle reimer foran der + vannpumpe og brukte ikke noe spesialverktøy.. Par skruer på toppen på hver side + litt rundt + de 3-4 skruene til feste til fangeren som sitter foran rammevangene på hver side... Da går det an å ta fram fronten ganske mye og kommer fint til....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår det slik at disse skal holde fronten mens den er trukket frem. Altså ikke noe verktøy for å løsne noe eller noe. De skal kun settes inn der når fronten er løsnet, og holde den "på plass" mens man jobber. Holde fronten fremme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte registerreim og vannpumpe på min 96 A4 TDI tenkte jeg. Og har da kjøpt meg en Haynes bok som beskriver prosessen på en veldig grei måte.

MEN: Det står at man må ha et spesialverktøy for å trekke frem fronten på bilen. Disse kan man lage selv står det av to gjengestenger på 30 cm, med etpar mutre på hver. Men det som ikke står, er dimensjonen. Har forstått det slik at man skal skru disse inn i fronten ved enden av rammevangene. Og da er det vel gjenget der vil jeg tro.

Noen som aner hvilke gjenger som er der, så jeg kan kjøpe disse gjengestengene FØR jeg setter igjang med bilen?

 

 

Mener å huske at det er vanlig M10 stag... standard stigning : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår det slik at disse skal holde fronten mens den er trukket frem. Altså ikke noe verktøy for å løsne noe eller noe. De skal kun settes inn der når fronten er løsnet, og holde den "på plass" mens man jobber. Holde fronten fremme.

 

 

Da er jeg med.. :) Tenkte det kanskje kunne være noe sånt.. Men fikk da det til uten også.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor det er M10 også. Monteres for at fronten ikke skal henge ned å belaste ledninger og slanger o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, da satser jeg på at det er M10.

 

Takker for svarene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.