RS2'n blir for lat når den er varm

Anbefalte innlegg

Har nå fått ordna RS2'n så den går som den skal, bytta ut masse småting.

Men.. Hadde problemer med ladetrykket på bilen, fikk ikke mer enn 1bar sånn cirka. Ifølge enkelte jeg har snakket med skal bilen lade rundt 1,6bar med MTM-chippen som står i.

Løste dette ved å sette inn en kraftigere WG-fjær, og fikk justert trykket til 1,55-1,6bar.

Bilen gikk bedre. Men jeg var langt fra imponert med draget i bilen, siden det er mange år siden jeg har kjørt RS2 som har fungert perfekt så slo jeg meg til ro med at det sikkert skulle være sånn. På full belastning faller også turbotrykket jevnt ned til cirka 1,2bar etter hvert som turtallet øker.

 

MEN!

Jeg har bestandig vært snill gutt og kjørt bilen god og varm før jeg har tråkka hardt på gassen.

Hadde et lite raserianfall her en dag og hadde rett og slett ikke tid til å varme opp. Bånn gass med iskald motor. 1.7bar, et helt jævlig drag! Stabilt turbotrykk ut både første, andre og tredje gir. Bilen gikk altså noe så inn i helsike. Da tempen passerte 70 grader, gikk det derimot over til det samme gamle..

 

Hva kan dette skyldes??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at kontaktene og selve sensoren for temperatur på innsugsluft er i orden. Om denne gir feil verdier kan bilen oppføre seg sånn du beskriver.. Det blir ikke registrert feilkode før den er enten kortsluttet eller helt åpen, så dårlig kontakt eller defekt sensor gir bare feil, men ingen feilkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk feilminne, har tilsvarende problem med temp måling i innsugs manifold, og det kommer opp ved bruk av vag-com. Tenninga dras tilbake om den ligger inne med (som på min) for høy temp på målingen.

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stort sett samme problem som deg med min rs2, at den ikkje får opp turbotrykk når den er varm og den drar dårlig når den kommer opp mot 5000 o/min. Men så va jeg på acr-sommertreff på Mo i rana og der snakket jeg med en fra ES-tuning han fant ut at den ene plugglednigen var dårlig kontakt i og dermed dårlig forbrenning ved varm motor! du kan ta og måle hver pluggledning men vær forsiktig når du tar dem av, ta lengst ned mot coil`n når du måler dem skal dem ha ca. 4,8 til 5 på ohm målingen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.