#1 Skrevet September 6, 2005 Noen som har vært borti dette før? Eller har noen ide om hva det kan være? Når jeg gasser på går den reint, men når jeg cruiser og har lite gass så lugger den og fusker litt. Det er mest sannsynlig et tenningsproblem. Hall-giver er nevnt, men kan det være noe annet? Kan forresten hall-giver vise riktig på et multimeter, men være ødelagt for det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2005 Slangen fra baksiden av gasspjeld til hjerne - er den hel - og koblet på på rett tapp ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2005 Lambda regner jeg med. Lambda`n brukes ikke ved full gass.. så du kan prøve å plugge den ut og se om det retter på seg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2005 jeg hadde samme problemet på saab'en min, byttet det som var av tennplugger/tennkabler/rotor/fordelerhus/lambdasonde... det hjalp ikke, så konklusjonen kom til luftmassemåleren... solgte den før jeg fikk byttet å sett om det virkelig var det som var feilen da, men ja..heh.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2005 Slangen til hjernen er nøyaktig 1m lang og koblet på riktig utgang. tett er den også. Men har sett ett eller annet sted at den skal være akkurat 3,5mm tykk? Tror min er 3mm eller no, men det kan vel umulig være årsaken? Lambda er loddet på ledningsnettet til hjernen så den er ikke så enkel å "plugge ut".. men det er ikke bare ved full gass den går reint, den går reint så lenge jeg gasser på bare, så og si alltid når jeg skal øke farten. Tomgang og ved jevn fart så lugger den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2005 Oppfører seg ganske likt som min Golf gjør for øyeblikket. Den å går greit så lenge man gasser på, øker turtallet. Feilen til meg er rett og slett for mye bensin, men vet ikke hva som er årsaken enda. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=33669 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2005 Høres nesten ut som samme problem som jeg har med min. Har målt i hytt å vær, uten å få løst problemet. Coilen har litt lav motstan i følge minepapirer, så jeg må nok forske litt mere på det. justerte tenninga til 6% i går, men da jikk det bare enda verre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2005 Hmmm... da har jeg prøvd litt forskjellig: Prøvde en annen lamda, ble ikke noe forskjell. Men gjorde en interessant oppdagelse, når lamda er kald går motoren reint og fint! Prøvde derfor å koble ut varme-elementet i lambdaen og da gikk den bra, helt til lamda ble varm. Ser veldig lett på air/fuel måleren når lambda er kald og varm. men prøvde aldri å kjøre uten lambda, går det ann? Hvilke konsekvenser har det for motoren/forbruket? Har forresten også et problem med tenningsbank, kjører med ca 12grader fortenning, så det er kanskje ikke så rart, men tror ikke forrige eier hadde noe problemer med dette. Byttet også ut slangen til hjernen med en av hard plastikk, da den myke gummislangen jeg hadde fra før var helt flatklemt av undertrykket.. Ble ikke noe forskjell da men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2005 Jeg hadde samme problemet på min G60 tidligere. Her var det ledningen på lambdaen som hadde et brudd. Jeg byttet den og alt funket som det skulle. I mellomtiden koblet jeg den bare vekk. Mener å huske at den gikk greit uten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2005 Hmmm... da har jeg prøvd litt forskjellig: Prøvde en annen lamda, ble ikke noe forskjell. Men gjorde en interessant oppdagelse, når lamda er kald går motoren reint og fint! Prøvde derfor å koble ut varme-elementet i lambdaen og da gikk den bra, helt til lamda ble varm. Ser veldig lett på air/fuel måleren når lambda er kald og varm. men prøvde aldri å kjøre uten lambda, går det ann? Hvilke konsekvenser har det for motoren/forbruket? Har forresten også et problem med tenningsbank, kjører med ca 12grader fortenning, så det er kanskje ikke så rart, men tror ikke forrige eier hadde noe problemer med dette. Byttet også ut slangen til hjernen med en av hard plastikk, da den myke gummislangen jeg hadde fra før var helt flatklemt av undertrykket.. Ble ikke noe forskjell da men. Kjører du virkelig med 12 grader fortenning? Det var mye isåfall, har kjørt på 10, fant ut at det var max for mitt oppsett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2005 Jeg hadde samme problemet på min G60 tidligere. Her var det ledningen på lambdaen som hadde et brudd. Jeg byttet den og alt funket som det skulle. I mellomtiden koblet jeg den bare vekk.Mener å huske at den gikk greit uten... 10 POENG TIL DENNE MANNEN! Kutta enkelt og greit ledningen til lamda og da gikk den fin-fint!! hipp hurra! Får legge ny ledning til lamda ved ledige stunder.. Har måttet justere ned fortenninga endel nå, men pinger fortsatt.. skal sjekke hvor mye fortenning jeg har på motoren imorgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...