#1 Skrevet September 6, 2005 På den "nyinnkjøpte" aeb motoren min, er 2 eksosventiler gått i filler, dvs løsnet biter av... dette er forsåvit greit, for jeg fikk med 2 nye. Problemet kom da jeg tok ut ventilene idag, og ser at "anleggsflaten" (eller hva nå det heter) som ventilen legger seg imot, også er skadet, ca 1mm dypt hakk i den ene, mens enn noe mere klumpete struktur på den andre. Dette er ikke noen alle-manns jobb, så dette må nok gjøres på et verksted. Er dette en stor sak å gjøre noe med? Ved ca 1mm dyp skade, kan seteringen da freses, eller må den byttes? er dette mulig på denne 20v toppen? Fant disse alternativene hos Oslo Sylinderservice: Sliping av ventiler m/glassblåsing (demontering i tillegg) 69,- pr. ventil Fresing av ventilseter 86,- pr. sete Montering av ventilsete inkl. setering 640,- pr. sete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...