#1 Skrevet September 7, 2005 Noen som kan hjelpe meg litt her ? Jeg får fortsatt ikke no lys i instrumentene mine Har sjekket sikringer, relé'er, men finner ikke ut av dette.. Svar mottas med STOR takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2005 Bryteren din som er gåen tipper jeg. Den du skrur på lysa med. Er ikke noe rele til lyset kun bryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2005 Bryteren din som er gåen tipper jeg. Den du skrur på lysa med. Er ikke noe rele til lyset kun bryteren. Ok.. Hvordan finner jeg ut om det er den da, må jeg ha ut instrumentpanelet ? Det er lyset i instrumentene og i midtkonsollen ( de tre instrumentene helt nede, og bryterene til varmeapparatet ) det er snakk om.. Ikke de øverste til varmesetene og tåkelys osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2005 Ok.. Hvordan finner jeg ut om det er den da, må jeg ha ut instrumentpanelet ? Det er lyset i instrumentene og i midtkonsollen ( de tre instrumentene helt nede, og bryterene til varmeapparatet ) det er snakk om.. Ikke de øverste til varmesetene og tåkelys osv.. Lysene til bryterne med varmetråder og slikt går utenom lysbryteren på rattstammen. Jeg har lysbryter med cruisefunksjon liggende, om du har dette fra før. Om du ikke har, så passer den likevel, men cruisefunksjonen vil ikke fungere selvfølgelig. Det er 99,9% sikkert at det er denne bryteren som er defekt. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2005 Ok.. Hvordan finner jeg ut om det er den da, må jeg ha ut instrumentpanelet ? Det er lyset i instrumentene og i midtkonsollen ( de tre instrumentene helt nede, og bryterene til varmeapparatet ) det er snakk om.. Ikke de øverste til varmesetene og tåkelys osv.. Jeg har også samme problem på min s2, alt lyset i instrumentpanelet og de tre klokkene er borte. Tok ut instrumentene og skulle se litt nærmere på de, da jeg satte de inn igjen sa virket ikke kjørekomputer, turteller og autochek. Venter spent på å høre om noen som har peiling på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2005 Jeg har også samme problem på min s2, alt lyset i instrumentpanelet og de tre klokkene er borte. Tok ut instrumentene og skulle se litt nærmere på de, da jeg satte de inn igjen sa virket ikke kjørekomputer, turteller og autochek. Venter spent på å høre om noen som har peiling på dette. Lysene som mangler skyldes bryteren. Dette er en veldig stor svakhet på alle med slike brytere. Har du husket å sette i alle ledningene til auto-checken? Bryterne på rattstammen er "delbare", dvs at du ikke trenger å kjøpe både høyre og venstre side. Dette gjelder for de bryterne der hendlene er "runde". De jeg har er rundt, som i hvertfall passer s2'n, Den høyre delen jeg har, har både kjørecomputer og bakrutefunksjon, så begge sidene av bryterne passer på s2'n din. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2005 Noen som kan hjelpe meg litt her ? Jeg får fortsatt ikke no lys i instrumentene mine Har sjekket sikringer, relé'er, men finner ikke ut av dette.. Svar mottas med STOR takk I instrumentpanelet har du en knott som du kan vri på for å justere lysstyrken. Om denne tar kveld forsvinner lyset i instrumentpanel og de tre små ekstrainstrumentene framfor gearspaken. Har før vært ute for at denne er brent, om du tar ut instrumentpanelet og fester en ledning over de to muttrene som holder "dimmeren" skal lyset komme på, dette såfremt det er denne som er defekt og du har på parklys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2005 I instrumentpanelet har du en knott som du kan vri på for å justere lysstyrken. Om denne tar kveld forsvinner lyset i instrumentpanel og de tre små ekstrainstrumentene framfor gearspaken.Har før vært ute for at denne er brent, om du tar ut instrumentpanelet og fester en ledning over de to muttrene som holder "dimmeren" skal lyset komme på, dette såfremt det er denne som er defekt og du har på parklys. Er ikke noen som koblingskjemaer liggende eller om det går an å finne det på nettet noe sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 7, 2005 Oki.. Håper det kun er denne da.. For bryteren fungerer jo ellers på lyset i knappene til tåkelys o.l.. Er det bare å skru opp dashen under ved rattstammen der og vippe ut instrumentpanelet ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 7, 2005 Er ikke noen som koblingskjemaer liggende eller om det går an å finne det på nettet noe sted? Om du skrur ut instrumentpanelet ditt, så ser du en klump bak turtelleren, som er denne lysnivåjusteringen. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 7, 2005 Okidok.. Skal prøve å få sett på dette så fort jeg kan.. Denne knappen er vel svindyr og den tenker jeg.. Bestilte noen blindlokk på den lokale Vw/Audi forhandleren her om dagen, kom på 75kr stykket For to små plastlokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 7, 2005 Oki.. Håper det kun er denne da.. For bryteren fungerer jo ellers på lyset i knappene til tåkelys o.l.. Er det bare å skru opp dashen under ved rattstammen der og vippe ut instrumentpanelet ?? To skruer under rattstammen som holder dekselet mellom rattet og instrumentpanelet (på oppsiden). To skruer holder selve panelet. Bak er det kontakter som kan tas ut etter at låseklipset er dratt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 7, 2005 Oki.. Håper det kun er denne da.. For bryteren fungerer jo ellers på lyset i knappene til tåkelys o.l.. Er det bare å skru opp dashen under ved rattstammen der og vippe ut instrumentpanelet ?? Ta av rattet, ta av lysbryterne og dekslene over/under rattstammen. Da ser du to skruer i nedre kant av instrumentpanelet. skru ut disse og trekk instrumentpanelet rett ut. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 7, 2005 Her er "dimmeren" Legg en ledning over de to muttrene som er i det innringede området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 7, 2005 Okidok.. Skal prøve å få sett på dette så fort jeg kan.. Denne knappen er vel svindyr og den tenker jeg.. Bestilte noen blindlokk på den lokale Vw/Audi forhandleren her om dagen, kom på 75kr stykket For to små plastlokk Du kan plukke denne justeringssaken fra nesten hvilken som helst audi vil jeg tro. Men; så lenge du klarer å vri denne skruen til begge sider, og den stopper i begge "ender", så er den sannsynligvis helt i orden. Har du parklys forresten? Har du ikke det, så ligger feilen 100% sikkert i bryteren. Kjørelys kan fungere som normalt likevel. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 7, 2005 Da prøve jeg det Skriver så fort jeg finner feilen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 7, 2005 Du kan plukke denne justeringssaken fra nesten hvilken som helst audi vil jeg tro. Men; så lenge du klarer å vri denne skruen til begge sider, og den stopper i begge "ender", så er den sannsynligvis helt i orden. Har du parklys forresten? Har du ikke det, så ligger feilen 100% sikkert i bryteren. Kjørelys kan fungere som normalt likevel. mvh Hvilken bryter snakker du om her ? Ja, alle lys inkludert parklys virker, utenom overnevnte.. Var en audimekaniker som såvidt titta på det her om dagen, og han skjønte ikke stort selv sa han.. I og med at alle lys utenom disse i instrumentene virket.. Så han sa jeg bare burde begynne å måle meg fram til feilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 7, 2005 Det er bryteren rundt rattstammen jeg mener er defekt til deg. Men den saken som du skal prøve å koble en ledning på, kan du plukke fra de fleste audi vil jeg tro. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 7, 2005 Det er bryteren rundt rattstammen jeg mener er defekt til deg. Men den saken som du skal prøve å koble en ledning på, kan du plukke fra de fleste audi vil jeg tro. mvh EW Ja riktig.. Mulig jeg ikke har fått med meg alt her nå, men vil ikke mye annet slutte å virke og da ? Når denne tar kvelden.. Eller er jeg helt ute å kjøre nå ? Hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 7, 2005 Ta av rattet, ta av lysbryterne og dekslene over/under rattstammen. Da ser du to skruer i nedre kant av instrumentpanelet. skru ut disse og trekk instrumentpanelet rett ut. mvh Trenger ikke av med rattet og lysbryteren, kun dekselet over rattstammen! Kristoffer: Prøv med ledningen først! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 7, 2005 Trenger ikke av med rattet og lysbryteren, kun dekselet over rattstammen! Kristoffer: Prøv med ledningen først! Ok sjef 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 7, 2005 Har hatt en lignende feil på S2`n min! Men der forsvant alt lys å alt elektrisk + varmeapparatet... Med meg var det den elektriske delen på tenningslåsen som var gåen! Fikk forklart att dette var en typisk feil på disse bilane! Håper du finner det ut, irriterende! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...