Anbefalte innlegg

bare lurer på hvilken rekkefølge det skal settes sammen igjen?

gjelder ytre høyre drivledd på en 1990modell audi 80 2.0e.

=)

 

det gamle ble demontert "av seg selv" så det funker dårlig å gjøre omvendt av demontering :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har 6 kuler, en senterdel og en holder. Holderen og senterdelen settes inn i huset og deretter monteres en og en kule. Holderen og senterdelen vris slik at du klarer å trykke inn en og en kule. Prøv deg frem, det er enkelt:) Når alt er på plass trykker du akslingen inn i senterdelen. Senterdelen skal ha den mest kantete siden inn mot akslingen, mot en konet plastskive og en konveks stålskive som tres innpå først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. tenkte på hele pakka liksom.

nytt drivledd. kommer det ikke ferdig satt sammen?

mente montering fra det ligger i esken til bilen er kjørbar igjen liksom =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nye leddet er sikkert ferdig fylt med grease vil jeg tro? Du trer inn på akslingen den konede plastringen og den konvekse skiven, deretter trykker du det nye leddet inn på akslingen (husk mansjetten først). Når akslingen er helt inne vil den sitte fast i en låsering. Sett da på klemmene på mansjetten og monter på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på mansjetten. Etterpå tres den konvekse skiven inn på akslingen med den konvekse siden mot gearkassen. Plastskiven skal så tres på med konen mot drivknuten. Så trykker du knuten inn på akslingen og feste stripsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skiva skal fungere som en mothaker inni drivleddet hvis jeg forstod rett? =)

 

hjertelig takk for hjelpa :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skiva skal fungere som en mothaker inni drivleddet hvis jeg forstod rett? =)

 

hjertelig takk for hjelpa :D

Skiva skal ligge an mot kanten som er merket rødt og den koniske skiva skal ligg inntil denne igjen. Det som holder knuten på plass er låseringen som sitter i det sporet som er merket med gul pil.

Circlip_groove_WEB.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..følger den ringen med drivleddet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..følger den ringen med drivleddet?

Det vet jeg ikke, tror ikke det. Har du mistet den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok den av siden den ikke så helt god ut. :P

titta litt på den siden som bildet ditt var fra:

The groove arrowed on the driveshaft is for the

retaining circlip. The old one should be removed

and the new one from the kit fitted

 

regner med den følger med da. finner jeg ut i morra.. ellers går det vel an å få tak i den. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok den av siden den ikke så helt god ut. :P

titta litt på den siden som bildet ditt var fra:

The groove arrowed on the driveshaft is for the

retaining circlip. The old one should be removed

and the new one from the kit fitted

 

regner med den følger med da. finner jeg ut i morra.. ellers går det vel an å få tak i den. :o

Om ikke kan den umulig koste mange kronene på merkeverkstedet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må sikkert bestilles fra tyskland :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må sikkert bestilles fra tyskland :P

Ja, det er ikke noe å le av det. Jeg skulle kjøpe ny den skiven som ligger mellom kamdrevet og festebolten, og den måtte bestilles fra Tyskland ;) En stakkars skive... Tror ikke den ble sendt med kurerpost :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt følger med i biltema sine pakker, ville blitt forundret om det ikke følger med andre sett også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte et fra CDX for to dager siden og skiver var med. med CDX følger det til og med nye bolter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte et fra CDX for to dager siden og skiver var med. med CDX følger det til og med nye bolter...

Bolten eller mutteren som sitter på enden av knuten skal skiftes ja, den har alltid fulgt med i de settene jeg har kjøpt, men ikke låseringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boltene på indre, og mutteren på ytre, skive og låseklips fulgte med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fulgte med:

mansjett

klemmene for mansjetten

fett på tube

ledd

låsering

skive

bolt

 

den plastskiva som sto på før fulgte ikke med, men brukte da det gamle.

tror jeg fikk det til også.. hehe.. ingen ulyder når jeg rygga og svinga og årna i gården.

nå kan jeg endelig få tatt forstillingskontrollen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en vanskelig operasjon? Skal gjøre dette selv. Må da festes på nytt på begge "ender". Studert en del tegninger fra Haynesboka så ser kurant ut!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.