Caddy med 90fanger og tåkelykter går det?

Anbefalte innlegg

Har motert 90fanger på caddy'n og skal nå montere orginale tåkelykter til 90fangeren.

Men det er jo selvfølgelig ikke plass til det, jeg har skjært hull i den orginale frontplata på caddy'n, men det er fortsatt ikke nok plass.

Tåkelyktene støter på selve karosseriet den bjelken som sitter lavest i fronten.

Den er vel ganke vital i de bærende egenskapene, og derfor ikke veldig lurt å skjære ut hull til tåkelyktene i ??

Har sett bilder av både caddy og golf I med 90fanger og orginale tåkelykter..

Noen som har peiling på hvordan jeg skal får dette til ??

mvh.

Hans

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen idee eller noe å si om hvor mye det går ann å skjære i karosseriet i fronten ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig å kappe i frontbjelken, dersom du monterer fangeren langt nok fram. Dette kan du justere på fangerjerna når du skrur dem fast i rammevangene (regner med at du bruker originale fangerjern og at du har borra passende hull til disse i bjelken inni 90-fangeren).

 

Min erfaring fra den andre Einser'n min var at det ble en del brytninger i sprederne (kanskje ikke så rart, da jeg kjørte med samme understell som på PL-Einser'n jeg kjører nå. GTI-leppa lå ikke så mye over bakken kan man si). Dette resulterte i at de originale plastreflektorene ikke holdt så veldig lenge (om de ikke smelta pga. varmen fra pæra først). Løsninga ble originale reproreflektorer i glass. Disse holdt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig å kappe i frontbjelken, dersom du monterer fangeren langt nok fram. Dette kan du justere på fangerjerna når du skrur dem fast i rammevangene (regner med at du bruker originale fangerjern og at du har borra passende hull til disse i bjelken inni 90-fangeren).

 

Min erfaring fra den andre Einser'n min var at det ble en del brytninger i sprederne (kanskje ikke så rart, da jeg kjørte med samme understell som på PL-Einser'n jeg kjører nå. GTI-leppa lå ikke så mye over bakken kan man si). Dette resulterte i at de originale plastreflektorene ikke holdt så veldig lenge (om de ikke smelta pga. varmen fra pæra først). Løsninga ble originale reproreflektorer i glass. Disse holdt.

 

Nå vil jeg ikke beskrive hvordan fangeren min er festet (kan nevene noe om selvgjengende skruer men ikke mer)

Så vet ikke helt hvordan det blir med justeringa av hvorlangt den skal sitte fram.

Øverkanten av fangeren sitter helt oppunder lyktene forran og jeg kan ikke ha den lavere... og det virker som om det er ganske mye lenger innover tåkelyktene skulle ha sittet.. men jeg får se litt nøyere på dette på søndag når jeg har litt bedre tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.