Bakstilling fra Golf G60 Synchro VS "Vanlig" synchro VS andre typer bakstilling.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer litt på forskjellen på de forskjellige bakstillingenene som er på Golf Synchro.

Hva er feks forskjellen på G60 Synchro bakstilling VS vanlig synchro, og evt bakstilling fra quattro?

Er det noen forskjeller i utveksling på de forskjellige?

Er den ene kraftigere enn den andre?

Passer de om hverandre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Jeg lurer litt på forskjellen på de forskjellige bakstillingenene som er på Golf Synchro.

Hva er feks forskjellen på G60 Synchro bakstilling VS vanlig synchro, og evt bakstilling fra quattro?

Er det noen forskjeller i utveksling på de forskjellige?

Er den ene kraftigere enn den andre?

Passer de om hverandre?

Bakdiff/visko er forsterket på G60 kontra vanlig syncro i tillegg til at G60 har skiver bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærearmene er faktisk like på Passat Syncro helt fra 85 modell GT syncro og opp til 97 modell.

Bakakselbraketten er ikke lik, den er avhengig om det er viskose kobling eller vanlig "quattro diff"

Bakaksel braketten er heller ikke lik på Golf med viskose og Passat med viskose. Om en kan få det til å passe vet jeg ikke, men bærearmene er like

Bakaksel braketten på Golf syncro er 191 505 099 B for GU, 1P og 1H motor, men 191 505 099 C for PG motor

Stabilisatorstag passer også... nesten .

Jeg måtte bygge om eksos på min Passat GT Syncro ved montering av 25mm stabstag fra en Passat G60 Syncro (Med nivå regulering)

Golf rallye og Passat G60 syncro har også samme stabstag (20mm)

Det kan en få til å passe på alle dersom en også bytter klemmer og gummi foringer

Audi Quattro har ikke bærearmer på samme måten, men fjærbein med styrestag - omtreng som fremme på Passat/Golf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Hvordan er det med utvekslingen på de forskjellige bakakslene?

Har et lite prosjekt på gang, og vil vite litt om de forskjellige tingene, sånn at jeg vet hva slags deler jeg skal se etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Hvordan er det med utvekslingen på de forskjellige bakakslingene?

Har et lite prosjekt på gang, og da er det lettere å vite hva slags deler man skal se etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.