S4-instrumenter i 100 2,3E

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå maser jeg litt om div instrumenter igjen, men den som ikke spør får ingen svar : vinke :

 

Fra før hadde jeg de tamme instrumentene, dvs kun turteller, kjølevæsketemp, speedo og tankmåler. (Og oppbevaringsrom)

Har akkurat satt i instrumenter fra en S4. Har ikke gjort noen modifiseringer som helst, har bare koblet på for å se at det fungerer, og det står til forventlingene.

 

Som forventet står oljetrykket på maks, og oljetemp på minimum. Hvor skal trykkgiveren sitte? Regner med jeg må anskaffe en før det blir bra. Er det kun hos møller jeg kan få tak i en slik? Ca pris? Ligger det ledninger så det bare er å koble rett på?

Hva med olje temp? Hvor, hva, hvordan? (Lurer på det meste, er takknemlig for ALL informasjon)

 

Neste punkt er autocheck. Dette har jeg ikke fra før. Dermed piper den litt, og sier at jeg hverken har bremselys eller olje...

Jeg må nok ta vekk kjørecomputeren, autocheck-display o.l, og erstatte dette med det gamle (kjedelige) pæreoppsettet og div blinddeksler. :(

Vil dette fungere? Er det bare og sette dit pærer også vil den forstå at det er nye tider med gamle instrumenter?

Om noen har gjort dette før, er jeg takknemlig for erfaringer/tips.

Ellers hadde det vært ganske tøft å fått dette til å fungere, men det blir nok altfor mye styr vil jeg tro.

 

Men jeg har ikke noe lyst til å plukke det ut helt enda, for jeg ble MÆÆÆÆGET fornøyd med resultatet. Ble mye bedre å se på! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykkgiveren skal sitte på høyre side av motoren istedetfor en av de små trykkgiverne. Den ene av dem (husker ikke hvilken) erstattes med en som gir både samme signal som den lille og det til måleren. Oljetemperaturmåleren sitter helt foran nede på motoren, like bak remskiven til veivakselen. Det ligger ikke ledninger klare for dette, så det må du fikse selv.

 

Når det gjelder autocheck og kjørecomputer er det ingen vei utenom å bytte det ut med lamper og blinddeksel. Å få det til å virke er nesten håpløst..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med høyre side av motoren, så mener du når vi står foran bilen og ser ned i motorrommet, ikke sant? Om jeg gjør det, ser jeg to "plugger".

Om jeg plukker ut en av dem, vil det da komme ut olje e.l.? Eller erd et bare å ta ut og sette inn uten å ta forhåndsregler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Side av motoren er oppgitt sett fra foran bilen i dette tilfellet ja. To plugger, og det renner ikke ut olje om du skrur dem ut. Som sagt husker jeg ikke hvilken som byttes ut med trykkgiver til instrumentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! Får vel prøve meg fram!

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.