Noen VR6 Guruer her? Stopper helt tilfeldig (noe med bensinpumpereleet?)

Anbefalte innlegg

Har en VR6 som stopper helt tilfeldig, av og til er den vanskelig å start, av og til går den helt fint, når bilen stopper (eller er vanskelig å starte) klikker det i bensinpumpe releet (virker å slå seg av og på) (nr 67 helt nede til høyre i sikringsboksen).

 

Har testet med annet relee men var det samme. Har funnet en dårlig jording på noe som kalles "EVAP Canister purge regulator valve", noen som vet om denne kan forårsake denne oppførselen?

 

Mistenker at det *kan* være dårlig jording en eller annen plass. Får ikke noen feil koder fra VAG-COM, bortsett fra engine speed sensor (G28), men tror den vil gi en feil melding når motoren ikke går så vidt jeg har skjønt. (Om det er feil med denne vil bensinpumpe releet da kunne kutte ut?).

 

Noen som har tips til hva det kan komme av så er det bare å skrike ut...

 

(Prøvde med en prøvelampe mellom kontakt 2-3 på relee-socketen til bensinpumpe releet, denne skal i følge bentley (Corrado manual, men går ut fra det er det samme?) ha spenning ca 1 sekund etter tenningen blir satt på, jeg klarte ikke å registrere at det skjedde så mulig det er noe feil her?), men synes da det er rart at bilen av og til går helt fint.

 

 

EDIT: Motoren er en tidlig VR6 så den har fordeler etc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min vr6 så starter heller ikke bensinpumpa å gå ca 1 sek ved på skrudd tenning. jeg har ikke noe trøbbel. tror det skal være slik.

 

Men min var vanskelig å starte når den var varm, byttet bensinpumpa og ikke hatt trøbbel siden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her virker det som om pumpen går slik den skal, men når bensinpumpe releet (som gir spenning til pumpen) driver å kutter tror jeg feilen ligger i forbindelse med selve releet (noen som vet om man kan måle noe over tenningen for å se om det er noe her som kødder til dette, har hørt at tenningslåsen kan være opphav for denne type problemer)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt samme symtomet på min gamle 90q jeg. det var låsen som var til og fra,et hlvte å finne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skiftet du bare tenningslåsen da, eller lå feilen en annet sted også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G28 "Engine speed sensor" skal sitte rett under insuget på høyre side. Ved termostathuset. Sitter to kontakter der,med forskjellig farger. Blå og oransje mener jeg og huske. Du har obd1 motor uten coilpack, og det er det samme jeg hadde på min Corrado VR6. Der var "motor omdreinings sensoren/G28" defekt ifølge VAGCOM. Samme var lambda sensoren. Byttet lambda,men bilen fortsatte og stoppe. Byttet G28, og den gikk fint etterpå.

Men at du er inne på noe ang jording, er sikkert og vist. Har ikke peil på elektriske ting, men fiks den jordinga.

En annen "kjapp" ting du kan gjøre, er å gjøre rent i luftmengdemåler kontakten ved luftfiltret. "Men det skal dukke opp på Vagcom"

Bare et tips fordi dritt og møkk der, gjør at bilen stopper og går vondt titt og ofte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skiftet du bare tenningslåsen da, eller lå feilen en annet sted også?

skifta låsen ja.. men mye knoting først. for et relee i sikringsbox fuska i tilegg. kunne kjøre milevis og stoppe i 2 min. da fikk jeg ikke starta igjen, det gjentok seg gang på gang,tl jg banka på d aktuelle releet. trodde jeg. men alt ordna seg når j bytta låsen. slitt i kontaktene som gir impuls til pumperelee. det værste man kan ha er mange nøkkler på knippe sitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vist en svakehet på mange Audi og Vag. Jeg har byttet lås på passaten også. Hadde samme start problem.

skifta låsen ja.. men mye knoting først. for et relee i sikringsbox fuska i tilegg. kunne kjøre milevis og stoppe i 2 min. da fikk jeg ikke starta igjen, det gjentok seg gang på gang,tl jg banka på d aktuelle releet. trodde jeg. men alt ordna seg når j bytta låsen. slitt i kontaktene som gir impuls til pumperelee. det værste man kan ha er mange nøkkler på knippe sitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende problem med min VR6, den stoppa helt plutselig, og kunne starte igjen etter fem minutter.... Skjedde i begynnelsen med noen ukers mellomrom, og så hyppigere og hyppigere til det var bom stopp.

Det var da tenningsreleet som var kaputt, mener det var nr. 9....??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

109 kanskje? (Det som går til ECU'en mener jeg heter 109)...

 

Uansett, hva som må skiftes i tenningslåsen, er det "tenningsbryteren", eller den "nøkkel-sylinderen" eller hva man nå skal kalle den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere har problem med tenningslåsen har lyset i instrument panel etc også falt ut, eller er det bare kutting av bensinpumpen som skjer etc?

 

 

For å fjerne tenningslåsen må man da ta knekken på den låseringen som sitter over fjæren? eller en annen måte å gjøre dette på.....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.