GolfV - Hvordan løsne øvre dashbordpanel?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ut den orginale cd-spilleren og må derfor løsne/ta av panelene rundt. Det nedre får jeg delvis løsnet(klips) men jeg må løsne det øvre panelet før jeg får av de 2 skruene til det nederste. Har ikke veldig lyst til å bruke makt på plastikk...:confused:

Noen som vet hvordan jeg får panelet av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert ikke mange som vet, fordi det er en så ny bil. men jeg fikk hjelp av den lokale møller her jeg bor. de hadde tegninger på hvor det var skruer og hvordan det du skal fjerne ser ut (klips å sånn). kanskje de kan hjelpe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom Møller Nesttun(Bergen), men han på delelageret visste ikke hvordan og delebildene han fant i ETKA ga ikke så mye svar på det øvre dekslet. Men jeg kan høre med verkstedsmottaket imorgen så kanskje de vet hvordan.

Uansett, takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et bilde(ikke av min men dashbordet er likt)

dashbord.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst det er samme som på touranen min (noe jeg tror det er) så er det bare å dra... høres brutalt ut men, du skal dra så su tror du knekker det og vips så er det ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det bare er noe klips.. men skal ikke si noe sikkert.. er litt forjævli å lage merker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har du bilde fra ekta. litt vanskelig å se men, det skal være en skrue på toppen i høyre hjørne som holder ramme bak dekselet på plass.

af.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst det er samme som på touranen min (noe jeg tror det er) så er det bare å dra... høres brutalt ut men, du skal dra så su tror du knekker det og vips så er det ute.

Ja, har hørt det samme fra en annen her på forumet med en Touran, men Touranen har jo motsatt rekkefølge på klima og cd/radio(Golf har klimaen under CD/Radioen Touranen har den over). Er jo nervøs for å knekke noe. Men hvordan holdt du tak i panelet? Eneste jeg ser er å enten holde i rillene i luftdysene eller bruke en plastbit for å vippe den ut fra siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har du bilde fra ekta. litt vanskelig å se men, det skal være en skrue på toppen i høyre hjørne som holder ramme bak dekselet på plass.

Kunne du sett om du finner øvre panel i familealbumet også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah... Glimrende! Sånn jeg ser det da blir det å fjerne pos.nr. 21 og 18, for så å skru ut skruen(nr32). Jeg skal legge opp en GPS antenne på dashbordet så da ser det ut som det holder å løsne det øvre dekslet for å legge opp ledningen. Forhåpentligvis er MFD2en på plass imorgen!:)

Takk for hjelpen! :glad:

EDIT: Når jeg ser nøyere etter så er jo pos.nr. 15 og 16 to forskjellige deksler og jeg har nr 16. Da har jeg heller ingen skrue så da er det bare å dra det ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.