Anbefalte innlegg

En kompis av meg går med planer om å senke passelaten sin,er en 1998 modell 1.6.... Lurte da på om det er noen spesiell fremgang for og få av demperene bak... Tenkte jeg skulle spørre siden det er såpass mange Passater her i klubben,og den del av dere har sikkert slept dem ned litt : smil :

Takker for svar...

M.V.H

Bård Christian Simonsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe 123 manual for å få dem av...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig dette hjelper litt.. Har ikke skiftet på noe passat før men regner vel med at det er noenlunde likt som andre biler...

Er det demper å fjør i et er det antageligvis en bolt som går gjennom demperen i bånn og et par skruer i toppen av dempertårnet.. Må da inn i bilen bak, ta til side trekket over dempertårnet og skru ut de skruene.. Da er det løst..

Om det er demper og fjør hver for seg sitter antageligvis demperen i en bolt nederst på demperen + at den sitter festet enten på måten over her, eller i 2 bolter oppi hjulhuset.. Når du får ut demperne er det bare å ta ut fjørene...

Ganske standard på VAG.. ;)

Håper det var litt til hjelp iallefall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru bare ut bolten nede på dempern bak på begge sider og press hele akslingen ned og ta ut fjærene.

når du skal ha det opp igjen så setter du bare fjærene på plass og bruker en liten garasjejekk under bremseskiven og løfter det opp igjen til du får inn bolten i dempern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru bare ut bolten nede på dempern bak på begge sider og press hele akslingen ned og ta ut fjærene.

når du skal ha det opp igjen så setter du bare fjærene på plass og bruker en liten garasjejekk under bremseskiven og løfter det opp igjen til du får inn bolten i dempern.

Helt riktig dette. Vil bare si at å senke bilen uten å bytte dempere er en dårlig

løsning.Demperen sitte i to skruer oppe i innerskjermen. (lett å bytte ! )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig dette. Vil bare si at å senke bilen uten å bytte dempere er en dårlig

løsning.Demperen sitte i to skruer oppe i innerskjermen. (lett å bytte ! )

ja, jeg hadde blitt rar visst ikke dette er riktig for jeg har byttet det 5 ganger...

men, visst du bare skal senke 35 mm så tregner du ikke å bytte dempere.

men, visst de har stått på siden bilen var ny hadde jeg handlet dempere fort som F...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar,skal ringe kompisen min og fortelle han dette...Han dreiv å : bh : litt inatt skjønner dere...

M.V.H

Bård Christian Simonsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.