#1 Skrevet September 9, 2005 Hei. Har en 1,8 GTi 8V motor liggende, jeg har nå fått liste av möller hva jeg må gjøre for å få den godkjent. Men når jeg skal bygge om til skivebremser bak, er det noen som kan si meg hvor mye arbeid det er? Hvor mye som må byttes der bak og hvor jeg eventuelt får tak i dette? Takker på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2005 Hei. Har en 1,8 GTi 8V motor liggende, jeg har nå fått liste av möller hva jeg må gjøre for å få den godkjent. Men når jeg skal bygge om til skivebremser bak, er det noen som kan si meg hvor mye arbeid det er? Hvor mye som må byttes der bak og hvor jeg eventuelt får tak i dette? Takker på forhånd Du har 2 valg.. Du må først få tak i bakstilling fra en GTI.. Det som er enklest er å bytte over kun skiver,nav, spindel osv.. Passer rett over på den du har nå.. MEN da får du ikke med er stab.stag som ligger inne i bakstillinga til GTI.. Skal du ha med det er det bare å bytte hele bakstilling.. Håndbrekkvaiere må også byttes til vaiere beregnet på skivebrems pga annen påkobling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2005 Om jeg ikke husker feil så mener jeg at de første gti'ene (golf 1 kanskje) kom med trommler bak... Når jeg bygde om min jetta II så byttet jeg over til kun ventilerte skiver forran og kjørte videre. Eu kontroller og alt gikk fint. Når jeg solgte den så informerte jeg eier og ga med skivebremser med spindel og alt på kjøpet. Av egen latskap så byttet jeg aldri bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2005 Stemmer at golf 1 gti hadde trommler.. Min 83 Einser GTI hadde værtfall det.. å når det gjeller skivebrems bak på bilen din så bytt hele bakstillinga.. enklest.. knota mye med det selv når jeg bytta.. hoggern har sikkert no brukanes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2005 Du har 2 valg.. Du må først få tak i bakstilling fra en GTI.. Det som er enklest er å bytte over kun skiver,nav, spindel osv.. Passer rett over på den du har nå.. MEN da får du ikke med er stab.stag som ligger inne i bakstillinga til GTI.. Skal du ha med det er det bare å bytte hele bakstilling.. Håndbrekkvaiere må også byttes til vaiere beregnet på skivebrems pga annen påkobling... Tror du må ha lasteventilen og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2005 Er det lasteventiler på golf II gti ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2005 Er det lasteventiler på golf II gti ?? Jeg har en GTI bakstilling liggende og på den er det iallefall det mener jeg å huske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2005 Takk for alle gode svar folkens Setter pris på det.. Jeg skal se om jeg kan få skannet den lista som möller sendte meg i løpet av helgen, så kan dere se hva han har skrevet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 10, 2005 Tror det finnes ca 48,7 tråder om dette temaet fra før.. Siden du har en G2 er det suverent enkleste å handle inn in bakstilling fra en G2 GTI og oppover. Da får du med krengningshemmeren på kjøpet. Lasteventilen må du også ha. Den sitter som regel fast i bakstillinga, om den har vært demontert i ett "jafs". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 10, 2005 har ikke alle G2 lastventil da? hatt det på mine 2 siste jeg... en 88mod 1.8CL og en 91mod 1.8GL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 10, 2005 har ikke alle G2 lastventil da? hatt det på mine 2 siste jeg... en 88mod 1.8CL og en 91mod 1.8GL Min 85mod 1,6C har ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 10, 2005 Hadde lastventil på jettan jeg hadde.. Det var en 84 mod cl trur jeg.. Er også lastventil på gti bakstillinga jeg har liggende.. + at jeg tror jeg har en vanlig bakstilling liggende også og mener det er lastventil på den også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...