Anbefalte innlegg

Rå 6`er lyd ja ;)

Men er det ikke 4WD på R32?

Også blir det kjørt i en 2WD tralle.... hmm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

R32 har 4Motion ja.

Men tar du ut ei sikring, så kobler du ut bakhjula.

Har man ikke 4wd rulle, så er jo det en enkel sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, det viste jeg ikke, så det er elektronisk dif, eller no på den da altså...

lærer så lenge man lever :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4Motion er fwd, helt til det mister festet på en eller annen måte. Da slår bakhjula inn. Hvis jeg har forstått rett. Sikkert mange her som kan skrive lange avhandlinger ang 4Motion, men tror det er sånn det funker.

Det tåler MYE juling også. Oppgraderings differ selges sefølgelig. Palequin har, via EIPTuning.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at 4 motion er quattro bare at vw ikke kan kalle det?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at 4 motion er quattro bare at vw ikke kan kalle det?!

Quattro er konstant, det er ikke 4motion.

Audi S3 har 4motion, selv om det står Quattro.

Samme med nyere Audi TT mener jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel sånn at alle bilene som har motoren på langs har Quattro, og alle bilene som har motoren på tvers er 4motion. Enten det er VW eller Audi.

Så Passat har hatt Quattro helt til den nye modellen kom, hvor de har plassert mototren på tvers.

A3 og TT har helt riktig 4motion.

Men på den siste generasjon 4motion er det også drift på alle hjulene hele tiden, dog bare 10% trekk bak mener jeg å huske at jeg har hørt et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel sånn at alle bilene som har motoren på langs har Quattro, og alle bilene som har motoren på tvers er 4motion. Enten det er VW eller Audi.

Så Passat har hatt Quattro helt til den nye modellen kom, hvor de har plassert mototren på tvers.

A3 og TT har helt riktig 4motion.

Men på den siste generasjon 4motion er det også drift på alle hjulene hele tiden, dog bare 10% trekk bak mener jeg å huske at jeg har hørt et sted.

Nei! audi har quattro ingen andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei! audi har quattro ingen andre.

Dette har blitt diskutert sikkert tusen ganger. Både "Quattro" og "4Motion" er merkenavn som brukses til merkene Audi og VW. Disse består av to 4hjulstrekk system, Haldex og Torsen diff.

På alle VAG med langsmontert motor (A6,A4, Passat osv) er det Torsen diff. Dette er permanent firehjulstrekk som kan fordele krefter dit det trengs.

På alle VAG med tverstillt motor (Golf, A3, S3, TT osv) sitter det en elektronisk Haldex diff. Denne er elektronisk styrt, og jobber bla med ABS sensorene. De fleste av disse bilene er forhjulstrekket helt til de begynner å spinne. Unntaket er nyere biler med haldex, f.eks nye A3 sportback, som alltid kjører med minst 10% trekk på bakhjulene. Fordelen med Haldex er at den er elektronisk og lynkjapp. Defor finner man "chip" til disse kassene hos flere av de store tuning levrandørene, man kan også sperre disse kassene 50-50 på samme måte.

Disse to typene firehjulstrekk må ikke blandes med eldre syncro modeller ol, som er basert på lameller i viskose bad, og som ikke akkurat kan kalles lynkjapt...

Quattro og 4Motion er altså merkevarer som kun brukes til merkevarebygging! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte ike noe som satte 5'er-lyden på plass jeg : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.