#1 Skrevet September 9, 2005 Hva er egentlig forskjellen på APU og AEB 1.8T motorene? Så i dag at jeg har APU i min 99mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2005 Ingen som vet? *kanskje det ikke er noe da* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2005 Tipper du har elektronisk gass spjeld mot wire hos AEB samt har du litt større dyser og Trykksensor i IC Ikke alverdens store forskjeller vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2005 Tipper du har elektronisk gass spjeld mot wire hos AEBsamt har du litt større dyser og Trykksensor i IC Ikke alverdens store forskjeller vil jeg tro Jeg vet i hvertfall at jeg har elektronisk gass spjeld ja. Så mine dyser flower mer enn en feks 96mod 1.8T da siden de bruker AEB motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2005 Dinne flower nok litt mer jeg...men fant ikke ut hvor mye mer i farta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2005 Dinne flower nok litt mer jeg...men fant ikke ut hvor mye mer i farta. Okidoke,ikke noe vits i å finne ut heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2005 AEB bruker dyser som gir 210 cc ved 3 bar trykk, sammen med 4 bar fpr APU har 150cc ved 3 bar og 4 bar trykk AEB har store kanaler, APU antagelig de små kanalene i toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2005 AEB bruker dyser som gir 210 cc ved 3 bar trykk, sammen med 4 bar fprAPU har 150cc ved 3 bar og 4 bar trykk AEB har store kanaler, APU antagelig de små kanalene i toppen Så AEB motoren er "bedre"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2005 Spørs hva som er bedre da? Mindre kanaler gir bedre dreiemoment (vanligvis/teoretisk) på lavere turtall, og derved bedre å kjøre ved vanlig kjøring. Ser du bare på størrelsen på kanaler og størrelsen på dyser, er nok AEB bedre ved trimming. Regner med at de har forskjellige versjoner av motronic, og der er stort sett nyere bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2005 (endret) Noen som har kjenneskap til AUM? Står i min Golf IV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...