#1 Skrevet September 10, 2005 Turboen i bilen begynner og bli sliten og må byttes ut. Noen som vet hvilken turbo som sitter på 1.9 TDK? Det eneste jeg klarer og finne ut er at det er enn KKK-sak. I albumet står det flere forskjellige turboer, både KKK og Garret...hva skal jeg velge? Hvor kan jeg få dette til en rimelig penge? Er ikke ute etter mer effekt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2005 Mener å huske at det finnes 2 forskjellige turboer som ble levert på 1.9TDK AAZ motoren. Det er ikke så lenge siden jeg forska på det med om hva slags turbo som satt på min... KKK turbo forresten. Delenummeret på den jeg har på min bil er: 028 145 701 R, mener å huske at den andre typen turbo som var tilgjengelig til den motoren hadde samme nummeret, men den sluttet på J altså 028 145 701 J. Tror også at hvis jeg ikke husker helt feil, at sistnevnte skulle visst være en litt større turbo. Numerene står på den blå'e plata som sitter på turbo'en, så det er jo "bare" å stikke hue sitt nedi motorrommet og skjekke om hvilket nummer du har på din sotvifte. Håper dette gir deg en liten pekepinne på hva du leiter etter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2005 Mener å huske at det finnes 2 forskjellige turboer som ble levert på 1.9TDK AAZ motoren. Det er ikke så lenge siden jeg forska på det med om hva slags turbo som satt på min... KKK turbo forresten. Delenummeret på den jeg har på min bil er: 028 145 701 R, mener å huske at den andre typen turbo som var tilgjengelig til den motoren hadde samme nummeret, men den sluttet på J altså 028 145 701 J. Tror også at hvis jeg ikke husker helt feil der goså da at sistnevnte skulle visst være en litt større turbo. Numerene står på den blå'e plata som sitter på turbo'en, så det er jo "bare" å stikke hue sitt nedi motorrommet og skjekke om hvilket nummer du har på din sotvifte. Håper dette gir deg en liten pekepinne på hva du leiter etter.. Takker, får ta en nærmere titt, fant ikke noe skilt i farten ser du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2005 Tommy hadde en KKK-turbo i Dieseldyret... Husker ikke hvilken det det var da... bare at det var KKK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 22, 2008 (endret) Ta en liten titt på denne siden. Oversikt over det meste av turboer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 22, 2008 Ta en liten titt på denne siden. Oversikt over det meste av turboer. Vel...ikke så aktuelt lenger for min del i hvert fall...det er nokså nøyaktig 3 år siden denne tråden ble opprettet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2008 Uansett ser jeg at 1.6TD Golf har K24 turbo i 1984 , mens den fikk K14 på 1985 modellen...... Så da blir spm, er det sykt mye turbolag på 1.6td med K24? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2009 Uansett ser jeg at 1.6TD Golf har K24 turbo i 1984 , mens den fikk K14 på 1985 modellen...... Så da blir spm, er det sykt mye turbolag på 1.6td med K24? For å dra opp en gammel tråd igjen. JA! Den kommer seint med K24 gitt Men til gjengjeld greier den MYE trykk og leverer selvsagt mer luft! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...