Fylle gass på aircondisjon

Anbefalte innlegg

Jeg ar en S4 sedan 94 mod, som jeg skulle fylt gass på aircondisjonen.

jeg har gass (134a) problemet er att pluggen på flaska ikke passer på bilen

så jeg lurte på om det er noen som kan hjelpe meg med det?

har snakket med flere verksteder, men de vill ikke hjelpe stort med pluggen. de sier att de kan ta inn bilen å ta en sjekk å fylle gass, men det koster 2000kr også håpte jeg kunne spare de pengene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de eldste med 134a gass er det ikk hurtigkobling men skru kobling , det er ikke noe problem å fylle disse vi har Bosch sin fyller og den fyller begge sorter. 1500.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke fylle gass dersom anlegget er tomt uten å bruke vakuumpumpe først - er det luft der må den ut. I tillegg er det nytteløst å fylle gass uten å vite akkurat hvor mye som er i anlegget totalt eller ha manometersett så du får sett trykket på høy/lavtrykkssiden. Blir det for mye funker det ikke. Enten må man ha nødvendig utstyr selv eller overlate jobben til noen som har det.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kan vente litt Geir, så kan jeg hjelpe med god pris på dette, fattern fylte sitt anlegg (1992 Audi 100) for 800 kroner, trernger litt mer gass jeg og, og er vi flere blir det nok rimelig liksom, men jeg har ikke råd på ett par uker enda!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke fylle gass dersom anlegget er tomt uten å bruke vakuumpumpe først - er det luft der må den ut. I tillegg er det nytteløst å fylle gass uten å vite akkurat hvor mye som er i anlegget totalt eller ha manometersett så du får sett trykket på høy/lavtrykkssiden. Blir det for mye funker det ikke. Enten må man ha nødvendig utstyr selv eller overlate jobben til noen som har det.. ;)

det er ikke utstyret er bere den lille pluggen som ikke passer. Mim bror driver med reperasjon av hvitevarer på jobben, de har det uystyret som trengs vakumpumpe å alt det der. han fylte på sin S4 men min passer det ikke. kanse jeg skal snakke med Tond gundersen å ordne noe der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kan vente litt Geir, så kan jeg hjelpe med god pris på dette, fattern fylte sitt anlegg (1992 Audi 100) for 800 kroner, trernger litt mer gass jeg og, og er vi flere blir det nok rimelig liksom, men jeg har ikke råd på ett par uker enda!?

hadde ver gøy å fått til noe, kan ikke du bare sende en meld når du fenner ut noe. Du tenkte vell på min bror Geir :) hilsen jan åge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger et adapter kit for bil som du montere på det standard manometersettet som kjølefolk bruker. Det selger de på kjølegrossiter eller lignende sjapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.