#1 Skrevet September 10, 2005 Har en Audi 80 -92 mod. Tror jeg har noe bugs i systemet mitt.. Sentrallåsen funker slik at når jeg låser fra dørene, så låser jeg bare dørene, og ikke bagasjeluken. Men når jeg låser fra bagasjeluken så låser jeg både bagasjeluken og dørene.. Skal dette være slik? trodde jeg kunne låse bagasjeluka når jeg låste fra døra? I tillegg så fungerer ikke den knappen for å løse ut luka så taket ligger nedi.. Har lest på forumet at bagasjeluka må være låst for at knappen til cab-låsene skal fungere, og at her sitter en hel del microbrytere her og der, og at vinduene skal gå litt ned når jeg trykker på knappen til cab-luka..? Vinduene mine går ikke ned når jeg åpner luka (manuelle nødløsningen) ? Kan desse problemene ha en felles feil? (da mener jeg dette med sentrallåsen, og knappen til cab-luka?) Hadde kommet meg veldig langt viss noen hadde hatt et koblings-/strøm-skjema til meg.. har lest at det er vanskelig å få tak i, men har noen funnet noe til nå?? Help me Please 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2005 Det er garantert en av kablene i koffertlokket som det er brudd i. Undersøk dem. Var det som var problemet på min CAB. Der ver det brudd på 5 av 7 ledere i den ene kabelen :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2005 nja, kansje det... Skal ta åsså sjekke dem, men det som er rart er at dem kablene som går til koffertlokket på hver side er byttet for ikke så lenge siden.. Da koffertlokket har vert byttet... Men skal vinduene gå litt ned når jeg vrir i håndtaket fremme i bilen? Synest jeg las noe om det her inne en plss... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2005 Vinduene skal gå litt ned når du vrir på håndtaket til kalesjen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2005 Jeg har køddet maaange timer med dette selv tidligere i vinter/vår. Har vel laget div. tråder om det også. Og nei,, det trenger ikke å være ledningene til bagasejromslokket som det er brudd i. (men ogfte) vinduer,sentrallås,kalesjefunksjon er vevd sammen og alt må være i orden. I mitt tifelle så er cab'n mitt andeledes siden det skjedde forandringer 1/95. Men jeg hadde problem med den ene kalesjelokk låsen. Der var det en microbryter som var kommet ut av posisjon. Så hjernen følte på at den luken var åpen heltiden. Og siden jeg komblet av batteriet før å prøve å nullstile feilen. Skjedde det noe med sentrallåsen. (som du sier) bagasjenluken var bare låst, eller så blei den ikke låst. Og når den ikke blir låst, får du heller ikke åpnet kalesjen med vrideren på frontruten og du må tvanskjøre den manuelt og da går heller ikke vinduene ned, og du må også tvangsåpne kalesjelokket også. Som sagt kan feilen ligge mangesteder. Dette hadde forbindelse med el.vinduene mine også. Fikke ikke kjørt disse fra brytren i døren, men kun med den i mellom setene, men da bare 3stk og ikke førevinduet. Kan jo være den microbrytren som sitter på kalesjen som blir aktivert(sier at kalesjen ligger sammen nedi kalesjebrønnen) Men som sagt gjelder min erfaring for cab'er etter 1/95 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2005 Har akkurat vert ute å målt ledningene som går til bagasjelokket, desse var helt fine, men prøvde også å sette strøm på cabluke-låsene via en billader.. på den blå og blå/grønne ledningene.. da spratt låsene opp med en gang, og byttet jeg fasene, så låste dem seg liksom.. så desse fungerer også.. Men bryterene til vinduene mine fungerer som det skal til alle vinduer, og det gjør også fellesbryteren nede ved håndbrekket. Eneste det at 3 av bryterene ikke har lys som fungerer inne i bryteren, men dette kan jo neppe være årsaken til faenskapet? men hvor sitter alle microbryterene? Hvor mange er det? og hvordan kan jeg finne ut om en eller flere microbrytere er gåend..? Og er det ingen som har koblingsskjema? Faen til greier dette her asså... Er dette en svakhet på cabbene? siden jeg synest å ha lest at det er mange som har trøbbel med dette? og hva koster det for nytt ledningsnett, viss jeg finner ut at jeg skifter dette?? takker for var så langt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2005 men hvor sitter alle microbryterene? Hvor mange er det? og hvordan kan jeg finne ut om en eller flere microbrytere er gåend..? Og er det ingen som har koblingsskjema? På min sitter det en på hver kalesjelokklåser( disse virker jo) Så har du en på bagasjelukelåsen (sammen med sentrallåsen) så har du trykk knappen til kalesjelokket (siden på føre døra) så skal det sitte en på selve kalesjen tror jeg. Og i tillegg så har jeg bryter foran på ruta. Den svakheten jeg har hørt om er jo ledningnettet til bagasjelokket. Ellers så er det vel litt ensktra plunder med audicab siden de skal låse bagasjeloket, poppe opp luke, dra ned vinduer. Jo mer mikk makk jo mer feil blir det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2005 jo, sant d.. når det er så mye som skal gå på samme nettet, så blir d en god del en må feilsøke på.. Den knapper ved døra fungerer, den har jeg ohm'et og den fungerer.. Men går d an å måle seg frem på microbryterene for å sjekke om desse er ok? ved å ohm'e desse? og hvilke av dem ledningene(5-6stk) på cabluke-låsene som går til microbryterene? er jo helt umulig å åpne opp desse låsne for å sjekke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 12, 2005 Åhh.. nå husker jeg ikke fargene igjen. Stemmer det. de låsene er ikke til å få opp, men jeg har klart det De låsene fungereslik at man får plus og minus inn på låsen som driver en liten motor som dytter til en tapp som igjen aktivere dene store fjæra som slipper opp luken. Og når tappen har nådd fjæra/endeposisjon aktivere den en microbryter som sender signal til hjerne som gjøre om på polaritene til motoren slik at den trekker seg tilbake(sammen med tappen) slik at den er klar for å motta luken når man er ferdig med å ta opp/ned kalesjen og låse den. Det kan også være hjernen som har gått fyken, men jeg tror det skal være noe microbryter opplegg på venstreside(føresiden) omkring cabluke låsen. PÅ min er det noe slikt iallefall. Som reaggere på caben er slått opp/ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2005 Husket og sette på Håndbrekket da ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 12, 2005 Husket og sette på Håndbrekket da ?? åh, faen.. d tenkte jeg sku prøve her en dag, men d glemte jeg;P Meeen.... er det flere ting også? må tenningen være på? i park må den også stå... mere? heh.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 12, 2005 De låsene fungereslik at man får plus og minus inn på låsen som driver en liten motor som dytter til en tapp som igjen aktivere dene store fjæra som slipper opp luken. Og når tappen har nådd fjæra/endeposisjon aktivere den en microbryter som sender signal til hjerne som gjøre om på polaritene til motoren slik at den trekker seg tilbake(sammen med tappen) slik at den er klar for å motta luken når man er ferdig med å ta opp/ned kalesjen og låse den.Det kan også være hjernen som har gått fyken, men jeg tror det skal være noe microbryter opplegg på venstreside(føresiden) omkring cabluke låsen. ja, har studert litt på de låsene, å har kommet frem til omtrent d samme ja... tror ikke jeg har lagt til noen slags hjerne liggende der bake.. men skal se nøyere etter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...