#1 Skrevet September 11, 2005 Noen som vet hva dette er? Det vil ikke blåse skikkelig varmt inni golfen mere:( Blir bare lunkent liksom. Temp.måler'n virker ikke heller (bare litt av og til da den føler for det tror jeg), men vet ikke om det har noen sammenheng? Vento'n jeg hadde en gang var like dan, men da ble den bra etter jeg byttet termostat. Kan ikke være detta denne gangen å? Så har airbag lampa mi begynnt å lyse.hehe.. noen som vet hva det er å i samme slengen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2005 Du kan sjekke om spjeldet som åpner til varmeregisteret har hengt seg, var sånn på en mk2 jeg hadde før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2005 Du kan sjekke om spjeldet som åpner til varmeregisteret har hengt seg, var sånn på en mk2 jeg hadde før... hmm..å hvordan gjør jeg det ?? hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2005 Prøv å bytt friskluftsfilteret. Jeg gjorde det for ikke så lenge siden og det var som dag og natt iallefall mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2005 Prøv å bytt friskluftsfilteret. Jeg gjorde det for ikke så lenge siden og det var som dag og natt iallefall mvh har tenkt på det å, prøve det først så får jeg se sa kanksje..begynner å bli kaldt om kvelda å kjøre:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2005 huff den jævla airbag lampa og ja.. var en føler som var ødelagt på a4`n jeg hadde da airbag lampa lyste. Sitter under førersetet mener jeg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2005 Hei hei Vanlige feil de du har der ja... Først.. mangel på varmluft. Regner med det er friskluftsfilteret ditt som er tett, det kan gjerne se "rent" ut, men er fremdeles tett... Om du hører godt etter så hører du kanskje en "suge-lyd" nede under hanskerommet når du kjører vifta for fullt? uansett, ta ut filteret ditt og kjør vifta for fullt så finner du fort ut om det er dette som er problemet.. uansett når du har filteret ute, så ville jeg bytta det, koster ikke mange kronenen... Ligger "i" vannkassa på passasjersiden og du bytter det på 5-10 min... Tempføler som ikke følger med er også en vanlig feil... nåla blir bare med "av og til" liksom... her kan det være dårlig kontakt i selve instrumentet, eller føleren som ligger i ekspansjonstanken begynner å ta kvelden. Følere koster ikke mange kronene. Airbag'en kan være så mangt, men vet det har vært problemer med dårlig kontakt i "stikkeren" under setene, særlig på førersiden. Du kan eventuellt ta ifra hverandre stikkeren og se om noe er rusta eller eira i kontakten, og eventuellt rengjøre disse godt med elektrocleaner eller annenelektronikk-rens. Det er jo "fjærer" som holder kontaktene sammens så det kan jo også være disse som har begynt å bli slappe, mulig du kan bøye dem litt og "stramme" dem litt med et lite skrujern. Litt avhengig av modell til modell på Golf IV må du inn og få resatt feilkoder for å få vekk lyset etterpå at du har demontert de kontaktene. Fikser det også med en VAG-com i tilfelle... Eventuellt så pleier de fleste VW verksted å være greie å la deg få sjekket feilkodene uten at det koster noe. (enkelte krever en 150,- for dette da, men det snakker du deg som regel fint unna... du er jo jente og så..) Vet ikke hvordan det er med VW, men Audi har ihvertfall 6 eller 10 års garanti på airbag'ene sine, så i tilfelle noe er gåent, så er det stor sannsynlighet for at garantien på bilen skal dekke dette. (airbag har spesial garanti) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2005 Airbag lampa mi lyste når jeg kjøpte bilen. Kjørte en diagnose på det og fikk beskjed om at det kunne være hjernen som hadde mista strømen sin en gang. De påsto iallefall at airbagene skulle virke selv om lampa lyste.. Jeg gjorde det på den enkle måten å plukka ut kontakten til airbaglampa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2005 Hei hei Vanlige feil de du har der ja... Først.. mangel på varmluft. Regner med det er friskluftsfilteret ditt som er tett, det kan gjerne se "rent" ut, men er fremdeles tett... Om du hører godt etter så hører du kanskje en "suge-lyd" nede under hanskerommet når du kjører vifta for fullt? uansett, ta ut filteret ditt og kjør vifta for fullt så finner du fort ut om det er dette som er problemet.. uansett når du har filteret ute, så ville jeg bytta det, koster ikke mange kronenen... Ligger "i" vannkassa på passasjersiden og du bytter det på 5-10 min... Tempføler som ikke følger med er også en vanlig feil... nåla blir bare med "av og til" liksom... her kan det være dårlig kontakt i selve instrumentet, eller føleren som ligger i ekspansjonstanken begynner å ta kvelden. Følere koster ikke mange kronene. Airbag'en kan være så mangt, men vet det har vært problemer med dårlig kontakt i "stikkeren" under setene, særlig på førersiden. Du kan eventuellt ta ifra hverandre stikkeren og se om noe er rusta eller eira i kontakten, og eventuellt rengjøre disse godt med elektrocleaner eller annenelektronikk-rens. Det er jo "fjærer" som holder kontaktene sammens så det kan jo også være disse som har begynt å bli slappe, mulig du kan bøye dem litt og "stramme" dem litt med et lite skrujern. Litt avhengig av modell til modell på Golf IV må du inn og få resatt feilkoder for å få vekk lyset etterpå at du har demontert de kontaktene. Fikser det også med en VAG-com i tilfelle... Eventuellt så pleier de fleste VW verksted å være greie å la deg få sjekket feilkodene uten at det koster noe. (enkelte krever en 150,- for dette da, men det snakker du deg som regel fint unna... du er jo jente og så..) Vet ikke hvordan det er med VW, men Audi har ihvertfall 6 eller 10 års garanti på airbag'ene sine, så i tilfelle noe er gåent, så er det stor sannsynlighet for at garantien på bilen skal dekke dette. (airbag har spesial garanti) men da får jeg prøve noe ta detta da;) Ell få noen til å hjelpe meg da..hehe.. Så får jeg håpe det blir litt varme att meg att her :)Blir bare kaldere og kaldere ..Brr... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2005 Det er også et typisk problem med at det er lite vann på radiatoren mener jeg og huske fra tidligere gamle biler jeg har hatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2005 Det er også et typisk problem med at det er lite vann på radiatoren mener jeg og huske fra tidligere gamle biler jeg har hatt Enig med deg der ja... moren min kjørte bilen tom for vann, og da var det bare kald luft og ikke utslag på tempmåleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 25, 2005 hmm.. Det viste seg å ikke være termostat på golfen, noe som jeg tror forhandler'n jeg kjøpte den av har tatt av pga at bilen gikk varm. Etter jeg satte på ny termostat kunne jeg omtrent ikke starte uten at den ble drit varm. Jeg sendte den på verksted her om dagen og da var det vannpumpa som var ødelagt:( Og dermed må reg.reim å hele pakka av:( Litt av en jobb hørte jeg så blir vel ikke billig:( Men det må da være noe forhandler'n jeg kjøpte den av visste om da jeg kjøpte den?? Da jeg spurte om dem hadde sett over alt på bilen osv skulle alt være i tipp topp stand. De har hatt bilen på en Vag forhandler i 3 år oppi norland så regner da med at dem brukte bilen om vinter'n oxo. Da måtte dom ihvertfall ha kledd på seg godt for det fantes ikke varme i varme app. Så skulle da tro dem visste om dette? Er det noe det går ann å klage på og prøve å få dekket av forhandler'n? Det er jo skjulte feil jeg ikke ble informert om da. hmm.. Heidi oppgitt...hehe.. Og begynner jaggu å bli kaldt å gå på jobb om dagen altså. Vet da ihvertfall hva feilen er da.. Så bra det, men fortsatt kjett siden det blir så dyrt:( Så ble frostvæska sjekka å det var fader meg feil frostvæske blandet med spyle væske oppi den tanken. Det for slags ting å gjøre av en forhandler? Heidi ikke fornøyd. (Svebjørn Auto i Narvik, ikke å anbefale fra meg .*hmfr* Dårlig service i ettertid osv da det var noe jeg lurte på. Føler meg fryktelig lurt derifra. Masse feil som det ikke ble informert om. Selv om den ble solgt slik den sto er det vel normalt å si fra om det er noe feil, siden jeg spurte om det, ihvertfall av en vag forhandler mener nå jeg.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 25, 2005 Lenge siden du kjøpte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 25, 2005 hmm.. Det viste seg å ikke være termostat på golfen, noe som jeg tror forhandler'n jeg kjøpte den av har tatt av pga at bilen gikk varm. Etter jeg satte på ny termostat kunne jeg omtrent ikke starte uten at den ble drit varm. Jeg sendte den på verksted her om dagen og da var det vannpumpa som var ødelagt:( Og dermed må reg.reim å hele pakka av:( Litt av en jobb hørte jeg så blir vel ikke billig:( Men det må da være noe forhandler'n jeg kjøpte den av visste om da jeg kjøpte den?? Da jeg spurte om dem hadde sett over alt på bilen osv skulle alt være i tipp topp stand. De har hatt bilen på en Vag forhandler i 3 år oppi norland så regner da med at dem brukte bilen om vinter'n oxo. Da måtte dom ihvertfall ha kledd på seg godt for det fantes ikke varme i varme app. Så skulle da tro dem visste om dette? Er det noe det går ann å klage på og prøve å få dekket av forhandler'n? Det er jo skjulte feil jeg ikke ble informert om da. hmm.. Heidi oppgitt...hehe.. Og begynner jaggu å bli kaldt å gå på jobb om dagen altså. Vet da ihvertfall hva feilen er da.. Så bra det, men fortsatt kjett siden det blir så dyrt:( Så ble frostvæska sjekka å det var fader meg feil frostvæske blandet med spyle væske oppi den tanken. Det for slags ting å gjøre av en forhandler? Heidi ikke fornøyd. (Svebjørn Auto i Narvik, ikke å anbefale fra meg .*hmfr* Dårlig service i ettertid osv da det var noe jeg lurte på. Føler meg fryktelig lurt derifra. Masse feil som det ikke ble informert om. Selv om den ble solgt slik den sto er det vel normalt å si fra om det er noe feil, siden jeg spurte om det, ihvertfall av en vag forhandler mener nå jeg.. ) Er det samme typen vannpumpe på denne som på f.eks golf og polo 1.4/1.6 så er det ett kjent problem... plastskovlene løsner fra akselen. Byttes stort sett alltid sammen med regreima 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 26, 2005 Lenge siden du kjøpte den? juni/juli tenker jeg det var... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 26, 2005 Er det samme typen vannpumpe på denne som på f.eks golf og polo 1.4/1.6 så er det ett kjent problem... plastskovlene løsner fra akselen.Byttes stort sett alltid sammen med regreima det aner jeg ikke. men jeg trengte visst ikke bytte reima siden den akkurat var byttet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 26, 2005 Personlig føler jeg at jeg bytter termostater hvert annet år, er i hvertfall ikke det sterkeste på Audiene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 26, 2005 Nesten som å lese historien til min golf dette. Airbaglampa lyser og har gjort det noen måneder. hadde samme feilen tildligere å da var de bare å nullstille med diagnoseverktøy så var det ok. Måtte også bytte vannpumpe ca 10.000 km etter at jeg byttet registerreim. Kostet 3.298,25 hvis du lurer Utrolig mye feil på disse bilene. Skulle kjøpt toyota 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 26, 2005 Nesten som å lese historien til min golf dette. Airbaglampa lyser og har gjort det noen måneder. hadde samme feilen tildligere å da var de bare å nullstille med diagnoseverktøy så var det ok. Måtte også bytte vannpumpe ca 10.000 km etter at jeg byttet registerreim. Kostet 3.298,25 hvis du lurer Utrolig mye feil på disse bilene. Skulle kjøpt toyota hehe.. synes det bare har vært tull med golfen jeg, men har nå ordnet det meste så. Mangler nå bare denna dumme vannpumpa nå Slik kan det gå..hehe.. Toyota?? hmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 26, 2005 Da er de bare å vente på at gearkassa, abs systemet, og turboen skal gå så er du i mål. Neida skal ikke skremme deg mer Har hatt 3 toyota før jeg kjøpte Golfen( ene MR2en solgte jeg til Hamarområdet) og selv om de var greie biler så slår de ikke golfen selv med de problemene som har vert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 27, 2005 Da er de bare å vente på at gearkassa, abs systemet, og turboen skal gå så er du i mål. Neida skal ikke skremme deg mer Har hatt 3 toyota før jeg kjøpte Golfen( ene MR2en solgte jeg til Hamarområdet) og selv om de var greie biler så slår de ikke golfen selv med de problemene som har vert. hehe, får jeg slippe at det ryk å ell? har vært heldig med alle bila mine, så en gang må vel bli den første..hehe.. aldri mer vag som har gått over 100000km tror jeg.. hehe.. Solgte til Hamarområde å? hm.. pleier ikke se etter Toyota'r jeg altså.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 27, 2005 Neida de går nok greit. Tror bare de er jeg som har fått en skikkelig mandagsbil. Produsert etter ei skikkelig fyllehelg. Den bilen tror jeg nok var før din tid. Solgte den i 1991 når jeg gikk på Gjøvik tekniske fagskole. Men nå er de rimelig offtopic. Bra at du fant feilen ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 27, 2005 Syns ikke det var noe som helst problemer med golf'en den tiden jeg hadde min jeg... Eneste som gikk i stykker var en "styrekule" på stabstaget som fulgte med KW settet... bortsett fra det så gikk bilen sommer og vinter uten noen som helst problemer. Nå ble riktignok bilen min stort sett alltid fint kjørt, så mulig det "røyner" på om en virkelig bruker bilen veldig aktivt!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 27, 2005 Neida de går nok greit.Tror bare de er jeg som har fått en skikkelig mandagsbil. Produsert etter ei skikkelig fyllehelg. Den bilen tror jeg nok var før din tid. Solgte den i 1991 når jeg gikk på Gjøvik tekniske fagskole. Men nå er de rimelig offtopic. Bra at du fant feilen ihvertfall. heh. ja jeg var ikke så stor i 1991 jeg gitt, så vidt begynnt på skola men, men.. nå har jeg nå lyst på ny bil att å nå da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 27, 2005 Syns ikke det var noe som helst problemer med golf'en den tiden jeg hadde min jeg...Eneste som gikk i stykker var en "styrekule" på stabstaget som fulgte med KW settet... bortsett fra det så gikk bilen sommer og vinter uten noen som helst problemer. Nå ble riktignok bilen min stort sett alltid fint kjørt, så mulig det "røyner" på om en virkelig bruker bilen veldig aktivt!? Er ikke så store problemene jeg har hatt heller, men er så mye små ting bare så får det til å virke som en hel haug med ting..hehe. Ble jo eu-godkjent den dagen jeg kjøpe den osv. Så slitedeler ble byttet da. Men det at dom har tatt av termostaten for at den går varm var litt dumt synes jeg. Og at dom ikke sa ifra om ødelagt trøstelager. Siden jeg spurte om absolutt alt og ville vite alt. Så var det en VAG forhandler liksom. Skulle ikke være ei ripe i lakken heller omtrent, men da jeg fikk den var det jo riper og småbulker overalt. Ikke at det spillte noen rolle siden jeg skulle lakkere den oppatt men.. Går ann å informere om alt da jeg spørs synes jeg. Så er litt spent på om dem dekker ny vannpumpe og jobben.. Tviler, men.. *håpe fordet* Hvis ikke blir det kjedelige julegaver til folk i år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...