#26 Skrevet November 27, 2005 Syns ikke det var noe som helst problemer med golf'en den tiden jeg hadde min jeg...Eneste som gikk i stykker var en "styrekule" på stabstaget som fulgte med KW settet... bortsett fra det så gikk bilen sommer og vinter uten noen som helst problemer. Nå ble riktignok bilen min stort sett alltid fint kjørt, så mulig det "røyner" på om en virkelig bruker bilen veldig aktivt!? Man kjøper ikke Golf Gti for å kjøre sakte Kjørte faktisk verre med de forrige bilene mine men de var Toyota så de var de ikke noe trøbbel med. Men de meste på min bil har nå heldigvis gått på garanti da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 28, 2005 Forskjell på å kjøre sakte, og å kjøre fint... Bilen ble jo godt brukt når jeg hadde den å, men "herjet" ikke så mye med den... Men nok om det. Kjedelig når det hele tiden dukker opp småting, det skal være sikkert og visst.. Det er forresten bakdelen med å ha en STRØKEN bil som du har Heidi... Da er liksom bilen på topp, og uansett hva som skjer, så blir det en nedtur.. * den første bulken (den andre osv..) * den første skikkelige steinspruten * de første ripene * ting som virker, men virker dårlig * ting som går i stykker.. osv osv osv osv... Alt dette er ting som blir så jævlig synlig når du har en så strøken bil som du har Heidi... Lykke til med verkstedet, det at termostat blir fjernet er jo en direkte feil som de dermed burde vite om. Flaks at du ikke har ødelagt noe i motoren enda, og sånn sett flaks at det ble vinter så du fant ut av feilene med vannpumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 28, 2005 du HAR faktisk reklamasjons rett på dette. du kan lese om det på forbruker ombudetshjemmesider eller ring de! tilogmed ved privat salg kan du gå tilbake til selger etter inntil 5 år og forlange reklamasjon hvis det er ting som han ikke har opplyst om på forrhånd! klart om du skulle gå sundt speedometeret ditt så gjelder ikke dette, men ved sjulte feil og mangler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 28, 2005 Så er litt spent på om dem dekker ny vannpumpe og jobben.. Tviler, men.. *håpe fordet* Hvis ikke blir det kjedelige julegaver til folk i år Dette BØR forhandleren du kjøpte bilen av dekke. Det er jo en grunn til at vi her hos oss ALLTID anbefaler å bytte vannpumpe samtidig som man bytter reg.reim på biler hvor vannpumpa sitter sammen med reima. Det jeg ville gjort er å prate med firmaet du kjøpte bilen av, og forklare situasjonen. Du fikk vel kanskje en Bruktbilgaranti også? Det er vel vanlig å få det i hvertfall. Hvis de er helt uvillige til å betale, så kan du dra fram kjøpsloven hvor det faktisk står at firmaet er ansvarlig for skjulte feil og mangler i 5 år etter kjøpet. Dette synes jeg helt klart kvalifiserer til en skjult feil, i og med at termostaten var plukket ut. Hvis de fortsatt nekter så er det bare å kontakte forbrukerrådet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 28, 2005 Forskjell på å kjøre sakte, og å kjøre fint...Bilen ble jo godt brukt når jeg hadde den å, men "herjet" ikke så mye med den... Men nok om det. Kjedelig når det hele tiden dukker opp småting, det skal være sikkert og visst.. Det er forresten bakdelen med å ha en STRØKEN bil som du har Heidi... Da er liksom bilen på topp, og uansett hva som skjer, så blir det en nedtur.. * den første bulken (den andre osv..) * den første skikkelige steinspruten * de første ripene * ting som virker, men virker dårlig * ting som går i stykker.. osv osv osv osv... Alt dette er ting som blir så jævlig synlig når du har en så strøken bil som du har Heidi... Lykke til med verkstedet, det at termostat blir fjernet er jo en direkte feil som de dermed burde vite om. Flaks at du ikke har ødelagt noe i motoren enda, og sånn sett flaks at det ble vinter så du fant ut av feilene med vannpumpa Ingen riper eller bulker på meg enda heldigvis:) Helt angst for å parkere noen steder der det er andre biler da:p hehe.. Eneste store greia var to motorfester som røk og hele motor'n lå skakt. Det kunne vel gått værre om jeg hadde kjørt lengre med. Men panseret skulle vært gjort opp igjen for det har sprukket bortover badlook'en men er jo ingen som gidder å gjøre det da.. Og termostater er til på en bil for at dom har sin virkning da og ikke for å tae's av for et anna problem.. men, men.. Håpe det går i orden snart. Ganske kjedelig å gå om det ikke bare er jeg som er lat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 28, 2005 Dette BØR forhandleren du kjøpte bilen av dekke. Det er jo en grunn til at vi her hos oss ALLTID anbefaler å bytte vannpumpe samtidig som man bytter reg.reim på biler hvor vannpumpa sitter sammen med reima. Det jeg ville gjort er å prate med firmaet du kjøpte bilen av, og forklare situasjonen. Du fikk vel kanskje en Bruktbilgaranti også? Det er vel vanlig å få det i hvertfall. Hvis de er helt uvillige til å betale, så kan du dra fram kjøpsloven hvor det faktisk står at firmaet er ansvarlig for skjulte feil og mangler i 5 år etter kjøpet. Dette synes jeg helt klart kvalifiserer til en skjult feil, i og med at termostaten var plukket ut. Hvis de fortsatt nekter så er det bare å kontakte forbrukerrådet. ja, hørte det jeg oxo at vannpumpe og reim pleier man å bytte sammen, men de har byttet reima men ikke pumpa gitt.. merkelig greier.. Mente dom hadde kosta på den bilen helt mætt den siste tida før jeg fikk den. Så lurer på hva dom har kosta på.. Nye bremser er nok det eneste ser det ut som..hehe.. Ikke skulle det vørt røkt i bilen heller, men sigarett hull i taket var det og på noen lister i gulvet.. Smule dårlig synes jeg men.. Jeg får prøve å ringe nå å høre jeg så får vi se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 28, 2005 Da har jeg ringt forbrukerrådet for å forhøre meg litt og det kunne bli vanskelig siden det står i kontrakta at bilen selges slik den står eller noe. Men det er jo fortsatt skjulte feil,noe dem måtte ha visst om.Så jeg måtte visst bare prøve å bli enige med dem om hvordan det skulle bli gjort. Så ender vel med at jeg må betale alt selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 28, 2005 Du får bare stå på å håpe at dem vil dekke det Har hatt å dukker stadig vekk opp nye problemer med min gti.. Hadde girkasse havari rett etter jeg kjøpte den og nå har clutchen på klimapumpa begynt å dure noe forferdelig så den må byttes, abs'en har det klikka helt for så må vel ha ny den å, airbag lampa lyser, bilen koker til tider- skal skifte termostat,vannpumpe å lokket i påfyllings tanken så er jeg ferdig med den delen så må jeg skifte strammer å kjeie på kammene.. Alltids noe å gjør lurer på hva neste blir.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 28, 2005 Du får bare stå på å håpe at dem vil dekke det Har hatt å dukker stadig vekk opp nye problemer med min gti.. Hadde girkasse havari rett etter jeg kjøpte den og nå har clutchen på klimapumpa begynt å dure noe forferdelig så den må byttes, abs'en har det klikka helt for så må vel ha ny den å, airbag lampa lyser, bilen koker til tider- skal skifte termostat,vannpumpe å lokket i påfyllings tanken så er jeg ferdig med den delen så må jeg skifte strammer å kjeie på kammene.. Alltids noe å gjør lurer på hva neste blir.. huff da.. airbag lampa mi har begynnt å lyse igjen å, men det er kontakta under sete mitt som ikke er helt god, så jeg får prøve å få i den ordentlig igjen. Akkurat prata med forhandleren oxo, å de nekter å dekke noe som helst siden jeg kjøpte bilen uten garanti, men de innrømte at de visste at det ikke var termostat på bilen da.. Så synes nå detta er litt idiotisk da jeg ba om alt som var feil å jeg ikke får vite om det. men, men.. Hva gjør jeg nå? Har jeg krav på å få dekket utgiftene eller har jeg ikke? Hører begge deler her.. *Heidi sint* Blir liksom så dyrt så trenger jeg bilen så får vel ta ut termostaten igjen og kjøre kald bil enn så lenge da:( Kjedelig slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 28, 2005 Akkurat prata med forhandleren oxo, å de nekter å dekke noe som helst siden jeg kjøpte bilen uten garanti, men de innrømte at de visste at det ikke var termostat på bilen da.. Mulig jeg tar feil, men dette er vel ikke lov? I utgangspunktet gir jo loven deg en viss reklamasjonsrett uansett, og den er i utgangspunktet 3 eller 6mnd på bruktbiler. Jeg fikk bytta motor på en av bilene mine pga dette, selv om det skyldtes en feil forhandler ikke visste om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 28, 2005 Hei. Har hatt den fandens kontaktfeilen på airbagen 3 x. Alle gangene skulle Normotor fikse Stramme og rense kontakten under førersetet. Siste x var nå i høst, men da sa jeg klart ifra at dette begynnte å bli latterlig. 800 kr for hver gang de har gjort dette. Ut inn setet osv...... Sa de skulle stripse kontakten denne gangen. Har ikke fått noe feilmelding sidan da Svaret blir da å bruke strips og reime kontakten GODT. slik at det ikke kan bevege seg noe. Har justert setet hver gang den har begynnt å lyse.... Prøv det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 28, 2005 Er vel ikke så altfor dyrt å bytte da, men skulle jo tro du har rett på at dem skal gjøre det. Vannpumpa på golf'n min røyk før det hadde gått en uke etter at jeg hadde kjøpt den. Da tok dem reg. reim bytte, oljeservice og vannpumpe bytte samtidig. Tror det kom på rundt 6k. Var ikke så ille det synes jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 28, 2005 Har søkt litt på nett for å finne ut om du har en sak. Les bla her: http://www.nbf.no/Bladet/Blad2000/Blad-11-2000/ansvarselger.htm Her er de eksempel fra en konkret sak og hva klagenemda kom fram til. Og her: http://forbrukeradvokaten.no/sider/bil.html Om det er skjulte feil på en bil du har kjøpt, garanti eller ikke så har du rett på å få dette dekket av den du kjøpte bilen fra. Fra forhandler så gjelder dette opptil 5 år fra du kjøpte bilen. Har selv kjørt knallhardt på dette ovenfor min forhandler og fått dekket masse som de ikke ville dekke pga at garantien var gått ut. Forbrukerloven overstyrer alt dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 28, 2005 Har søkt litt på nett for å finne ut om du har en sak.Les bla her: http://www.nbf.no/Bladet/Blad2000/Blad-11-2000/ansvarselger.htm Her er de eksempel fra en konkret sak og hva klagenemda kom fram til. Og her: http://forbrukeradvokaten.no/sider/bil.html Om det er skjulte feil på en bil du har kjøpt, garanti eller ikke så har du rett på å få dette dekket av den du kjøpte bilen fra. Fra forhandler så gjelder dette opptil 5 år fra du kjøpte bilen. Har selv kjørt knallhardt på dette ovenfor min forhandler og fått dekket masse som de ikke ville dekke pga at garantien var gått ut. Forbrukerloven overstyrer alt dette. hmm.. han forhandler'n ble sur da vi ringte i dag og fortalte detta. Og han står på at han nekter å dekke noe som helst. Siden det står i kontrakta at bilen selges sånn den står. Men han visste jo om termostaten som ikke var der.. Hvorfor ikke si fra om det?!HMFR,, Og forbrukerrådet var jo litt i tvil selv da..Så ikke helt greit detta altså..hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 28, 2005 Er vel ikke så altfor dyrt å bytte da, men skulle jo tro du har rett på at dem skal gjøre det. Vannpumpa på golf'n min røyk før det hadde gått en uke etter at jeg hadde kjøpt den. Da tok dem reg. reim bytte, oljeservice og vannpumpe bytte samtidig. Tror det kom på rundt 6k. Var ikke så ille det synes jeg. er dyrt for den usle lønna mi altså da får jeg i såfall ikke bil att i år om jeg skal betale så mye:p men er alt 1000kr bare i feilsøking og bytting av termostat og føler og litt da. Og vannpumpa var d vel 600,- for om jeg leverte inn den gamle. Pluss jobb da. Så blir vel litt.. Men hvorfor det var feil frostvæske blanda med spylevæske der frostvæska skulle være skjønner jeg ikke...regner med at den har blitt fylt etter på der jeg kjøpte den liksom. Så merkelig ting å gjøre av en forhandler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 28, 2005 er dyrt for den usle lønna mi altså da får jeg i såfall ikke bil att i år om jeg skal betale så mye:p men er alt 1000kr bare i feilsøking og bytting av termostat og føler og litt da. Og vannpumpa var d vel 600,- for om jeg leverte inn den gamle. Pluss jobb da. Så blir vel litt.. Men hvorfor det var feil frostvæske blanda med spylevæske der frostvæska skulle være skjønner jeg ikke...regner med at den har blitt fylt etter på der jeg kjøpte den liksom. Så merkelig ting å gjøre av en forhandler Nei, er jo så klart nok. Dem burde jo dekke det. Hehe, dem skulle vel være flinke å fylle på spyleveske for deg da, og fylte i frostveske beholderen, eller skulle blande den riktig... hehe... er ihvertfall kjedelig å gå hvis bilen står og da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 28, 2005 Nei, er jo så klart nok. Dem burde jo dekke det. Hehe, dem skulle vel være flinke å fylle på spyleveske for deg da, og fylte i frostveske beholderen, eller skulle blande den riktig... hehe... er ihvertfall kjedelig å gå hvis bilen står og da ja dom skulle vel være så snille..hehe.. spesiell blanding dom skulle ha oppi da..Men en ødelagt trøstelager, er det noe å klage på å ell? hehe.. med det samme jeg driver på.. eller er kanskje slitasje ting det..hmmz.. masse det ikke ble sagt ifra om så.. men, men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 28, 2005 ja dom skulle vel være så snille..hehe.. spesiell blanding dom skulle ha oppi da..Men en ødelagt trøstelager, er det noe å klage på å ell? hehe.. med det samme jeg driver på.. eller er kanskje slitasje ting det..hmmz.. masse det ikke ble sagt ifra om så.. men, men.. hmm.. det er jeg ikke helt sikker på, aldri byttet før så.. sikkert noen som vet det her... men du må ihvertfall ikke gi deg så du må betale alt da. Må stå på og ihvertfall få dekt en del, eller alt Kanskje ta med noen store karer og spørre om det ikke skal bli en ordning på det snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet November 28, 2005 hmm.. det er jeg ikke helt sikker på, aldri byttet før så.. sikkert noen som vet det her... men du må ihvertfall ikke gi deg så du må betale alt da. Må stå på og ihvertfall få dekt en del, eller alt Kanskje ta med noen store karer og spørre om det ikke skal bli en ordning på det snart hehe..neida, prøve å få en liten ordning her.. få med noen store å karer oppi norland??hmm..langt a gitt..bli med du da ell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet November 28, 2005 hehe..neida, prøve å få en liten ordning her.. få med noen store å karer oppi norland??hmm..langt a gitt..bli med du da ell? Åja, det var ikke i nærheten av deg heller nei. Ja, da blir dem vel redde tenker jeg er noe drit når sånne ting skjer da.. uff... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 28, 2005 Åja, det var ikke i nærheten av deg heller nei. Ja, da blir dem vel redde tenker jeg er noe drit når sånne ting skjer da.. uff... hehe, nei jeg i Brumunddal og dom langt oppi Narvik eller noe..litt langt å dra synes jeg. så får vel ordne det på en anna måte. Er litt skikkelig kjett ihvertfall. Dumme setevarmer'n funker jo heller ikke. Er alle sånn små ting noe jeg kan klage på burde jeg få en helt ny bil snart:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet November 29, 2005 Er vel de som er de største problemet. De vet at de er langt opp til dem og da blir de mye lettere å nekte på at de er ansvarlige. Men loven er veldig klar så spørs de bare hvor mye man orker å krangle om det. Det blir liksom litt enklere når man kan stikke bort til forhandleren å smelle neven i bordet eller krølle sammen regninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet November 29, 2005 Er vel de som er de største problemet.De vet at de er langt opp til dem og da blir de mye lettere å nekte på at de er ansvarlige. Men loven er veldig klar så spørs de bare hvor mye man orker å krangle om det. Det blir liksom litt enklere når man kan stikke bort til forhandleren å smelle neven i bordet eller krølle sammen regninga. det er sant, prøvde å ringe igjen nå, men dom er jo helt klikk da.. mente det ikke var garanti så da hadde ikke dem noe med det å gjøre..hmmz...blir jeg tullete snart.. skal dom være morsomme for at jeg er jente eller noe her ??HMFR.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet November 29, 2005 det er sant, prøvde å ringe igjen nå, men dom er jo helt klikk da.. mente det ikke var garanti så da hadde ikke dem noe med det å gjøre..hmmz...blir jeg tullete snart.. skal dom være morsomme for at jeg er jente eller noe her ??HMFR.... Det hjelper ikke om bilen blir solgt uten garanti, kjøpsloven gjelder like godt den. Den skal dekke skjulte feil og mangler i 5 år uansett!! Jeg vil anbefale deg å få tak i en lovsamling, og lese den delen som gjelder kjøpsloven. På den måten kan du referere til den neste gang du prater med dem. Du bør også skrive et brev til dem, og beholde en kopi selv, slik at du har det dokumentert. I og med at de innrømmer at de visste det ikke var termostat i bilen så kan jo ikke de påstå at de ikke visste om feilen heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet November 29, 2005 Har ikke lest igjennom alle innleggene her, men dersom dette er en volkswagen forhandler, så går det jo ann å ta kontakt med VW sitt hovedkontor og han som sitter på biten med reklamasjon/service. Hadde selv problemer med et instrument i audi'en jeg hadde (My toy) dette ville ikke forhandleren ta seg av men da vi tok kontakt med Audi sentralt, så ordnet deg seg allikavel, forhandleren fikk seg også en "ripe i lakken" etter den hendelsen... Dersom det viser seg at INGENTING hjelper, så ville jeg tatt kontakt med lokalavisen der oppe og hørt om de ville skrive om saken din og den UTROLIG dårlige kundebehandlingen de driver med.. så får du kanskje "skremt" vekk litt kunder fra dem.. litt bør det jo svi for dem å oppføre seg sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...