#1 Skrevet September 11, 2005 tenkte jeg skulle bare legge ut en tråd om hva som skal gjøres med Vinter-skoa til Passaten min.... Hjul: Org 17" AMG alu felg. foran 7.5 og bak 8.5 (viss jeg husker riktig) Dekk: Nokian piggfrie 225x45 To Do: Polere kant og lakkere senter i bilens farge. Tips og råd tas imot med takk Bilder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2005 da var jeg sånn ca ferdig faktisk, da vinter'n kommer litt fortere enn beregnet og jeg har hatt mye mer å gjøre enn planlagt. derfor har jeg stått på litt i helga for å få dem 95% klare. skal leveres til lakkering i dag, men det blir sort senter i stede for i bilen farge. Bilder.... kan jo oxo nevne at dette gjort for hånd og ikke i en dreie-benk som de fleste gjør. har desverre ikke tilgang til stor dreiebenk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2005 mer bilder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2005 siste... så får jeg se om jeg gjør dem 100% når jeg får dem tilbake fra lakkering... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2005 Hvordan blir det å kjøre med pollert kant uten klarlakk på vinteren? Forestiller meg at det fort kan bli mer vedlikehold/pollering enn morro... Men tøffe hjul ihvertfall (og i svart kan det bli kjempebra) som kler Passaten bra, Merce hjul på VAG er og blir tøft uansett hva endel fanatikkere måtte mene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2005 Detta blir bra Thommy! Gleder meg til og se de etter lakkering:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2005 Hvordan blir det å kjøre med pollert kant uten klarlakk på vinteren? Forestiller meg at det fort kan bli mer vedlikehold/pollering enn morro... Hvis man ikke vasker og polerer ofte nok (dvs en gang i uka), vil de bli svarte pga veisaltet som oksyderer aluminiumen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2005 det med salt og oxy på alu er jeg klar over. og jeg har tekt å vedlikeholde bilen min selv i vinter (og bare om sommer'n som mange andre gjør... ikke de som er glad i bilene sine da). så det blir fort en vask og polering av felgene 1 gang i uka. seff skylle over bilen oxo... hehe... gleder meg til jeg får felgene ja... han tippa at jeg fikk dem på onsdag, så da får vi se hvordan de har blitt... Tord: Merce felgene er pene nok for meg oxo... disse jeg har er jo faktisk org. AMG felger i 17" . Bilder vil komme så fort felgene i kommet i heimen... to be continued................. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2005 Tøfft! Enig med Tord om at Merce-felger er tøfft på VAG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 24, 2005 Detta kommer til og bli helt værst Thommy! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 24, 2005 hehe.... venter i spenning... kjører jo fortsatt på 20" sommerhjul, så håper jeg rekker å få vinterskoa tilbake fra lakkering før vintern setter inn.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 24, 2005 hehe.... venter i spenning... kjører jo fortsatt på 20" sommerhjul, så håper jeg rekker å få vinterskoa tilbake fra lakkering før vintern setter inn.... Slapp av.... er kun meldt opptil 20 cm med snø på sør/østlandet imorgen så ingen grunn til panikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 24, 2005 hmmm... kanskje ironisk sagt , men bare så folk vet så er da ----> Langesund -> Bamble -> Telemarkskysten = sør/østlandet ! mao ---> PANIC ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 25, 2005 PAAAAAAANIIIIICC !!!! Snø på bakken og mine vinterhjul er ikke i garasjen !!!....... godt jeg har stål felgene fra i fjor liggene.... FLAKS ?! trur det vaffal..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 27, 2005 Hvordan ståre til da basse? Fått tebake felgane nå eller? Må si du hadde tøffe stålfelger på^^ Sikkeli råe kapsler;D Har samma til vinterfelgene mine:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 31, 2005 desverre ikke fått dem ennå. får ikke tak i han som skulle fikse det for meg, da han har holdt på med å flytte... får dem sikkert den uka her... bilder kommer så fort dem har annkommet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 3, 2005 da har felgene kommet inn i garasjen !!! WEEEEE !! men desverre ikke fått tatt noen bilder grunnet PISS-VÆRET her !! kamera kommer til å drukne viss jeg hadde tatt det med ut... bilder i morgen !!!! må bare si at dem er J**** nice ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 3, 2005 Se der ja... Det var på tide! Gleder meg til og se bildene Thommy! Detta blir bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 6, 2005 planen i dag var å få dem på, men nei da. hinderet jeg hadde oversett var at bolt-hullene var mindre enn til mine bolter, og i tillegg er boltene mine for korte ! ! så i morra blir det innkjøp av borr og lengre bolter, så kommer felgene på ASAP ! bilder.... beklager skitten jeg har fått på dem.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 6, 2005 Se der ja. Detta blir bra. Gleder meg til og se dissa på bilen ass;D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 7, 2005 En Bora med noe lignende: Frekkt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 7, 2005 Er det samme boltsirkel som mercedes? Hvis ikke hvor fikk du adapter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 7, 2005 Skikkelig tøft Thommy Men hva gjør du med senterdekselet, har du lakkert det også? Nils: Det er helt sikkert brukt adapter 5x112->5x100 på Boraen for å bruke hjula, såvidt jeg vet finnes ikke hverken AMG eller AMG replica i annet enn 5x112. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 7, 2005 Og hvor får man slike adaptere? Har jo en hel haug med mercedes felger liggende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 7, 2005 Og hvor får man slike adaptere? Her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...