Ombygning til 5-bolts nav bak på A80Q

Anbefalte innlegg

Vuderer å bygge om til 5-bolts nav bak på min A80Q B3. Det enkleste ville naturligvis væt å få tak i en komplett bakstilling fra en S2 Coupe, men det ha jeg ikke råd til. Utgangspunktet mitt er en 1987 modell. Dvs jeg har hele fjærbein med drivaksler med mutter på enden. Har fått tak i delte fjærbein fra en A90 2,3 20V, så disse blir uansett montert. Da blir det jo enklere å bytte til 5-bolt også. Mitt første spørsmål er da om det går an å bare bytte de ytre drivleddene på akslene bak slik at jeg kan bruke 90 fjærbeina. Det kom meg fo øret at drivakslene kanskje hadde forskjellig lengde også, så da holder det kanskje ikke bare med bytte av ytre drivledd.

 

Videre kommer jeg over på 5-boltsplanen. I teorien skulle det kanskje holde med nav/hjulagerhus fra en S2 Coupe. Hvordan er det med splinsen på drivakslene bak, er det forskjellige der også, eller er de like så lenge hjulagerhusene har 75mm hjullager? S2 har kanskje bredere hjulavstand bak en min Quattro, så kanskje det blir kluss med drivaksellengder her også? Hadde vært fint med innspill fra andre som kanskje har gjennomført dette.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet kun nav på min 91 coupe quattro , går fint det , da med skru og ikke mutter ja ,, drivakslingen passet men byttet den og da i samtidig byttet til s2 diff ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.